به زودی ویزای ایران و عمان لغو می گردد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، لغو ویزای ایران و عمان در آینده ای نزدیک

قرار است به زودی یک کشور دیگر هم به جمع کشورهایی که ایرانی ها برای سفر به آن ها احتیاجی به ویزا ندارند اضافه گردد. به گفته سفیر عمان، در آینده ای نزدیک ویزای ایران و عمان لغو می گردد. می دانید که برای سفر به کشورهای خارجی احتیاج به ویزا داریم اما ایران با برخی از کشورها به توافق می رسد که ویزای سفر به آن کشورها برداشته گردد. آخرین کشوری که ویزای سفر ایرانی ها به آن لغو شده صربستان بود. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا این خبر را با جزئیات بیشتری شرح دهیم.

به زودی ویزای ایران و عمان لغو می گردد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

25 آذر در اهواز همایشی درباره فرصت های سرمایه گزاری برگزار گردید که یکی از شرکت کنندگان این گردهمایی سفیر عمان بود. او در این همایش درباره روابط ایران و عمان حرف زد و گفت در سال گذشته مسئولان بانک مرکزی و ایران دیدارهای زیادی با هم داشتند که در آن جلسات گفت و گوهای خوبی بین مسئولان ردوبدل شد. به گفته او به زودی و در ابتدای سال جدید میلادی جلسه ای با وزیر صنعت ایران برگزار می گردد. در سفرهایی که این سفیر به استان های مختلف ایران داشته است همواره دغدغه کسانی که در زمینه های مالی فعال هستند مساله ویزا بین دو کشور ایران و عمان بوده است. به گفته او تصمیم سیاسی درباره ویزا گرفته شده و در آینده ای نزدیک این ویزا برداشته خواهد شد اما هنوز درباره مسائل فنی این موضوع صحبت نشده است. این سفیر امیدوار است که با شروع به کار خط جدید کشتیرانی بین خرمشهر و صحار همکاری های جدیدی بین دو کشور انجام گردد و ارتباط آن ها گسترده تر از قبل گردد. جالب است بدانید که از شروع سال تا به امروز، ایران حدود 71 میلیون صادرات به عمان داشته است.

از صحبت های دیگری که در همایش دیروز مطرح شد درباره محصولات اهواز بود. به گفته رئیس اتاق بازرگانی اهواز، خوزستان در فراوری چند محصول در ایران رتبه های ممتازی دارد. شاید ندانید اما این استان در فراوری گندم و برنج به ترتیب رتبه های اول و سوم را در ایران دارد. همچنین این استان در فراوری گل های رز و نرگس رتبه دوم و در فراوری ماهی های گرمسیری هم رتبه دوم را دارد. به گفته رئیس اتاق بازرگانی، خوزستان یکی از بهترین استان های ایران برای سرمایه گذاری است و برای هر چه آسان شدن این کار مجوز کشتیرانی بین بندر خرمشهر و بندر صحار عمان گرفته شده است. به گفته او از اولویت های اتاق بازرگانی اهواز این است که با کشورهای همسایه اطراف روابط همیشگی مالی داشته باشد. فعالیت هایی برای رسیدن به این هدف اجرا شده که یکی از آن ها برپایی نمایشگاه هایی در قطر و عمان است و در خلال آن ها به تفاهم نامه های ارزشمندی رسیده است. مقدار صادرات سال قبل ایران به عمان 83 میلیون دلار بوده اما سال جاری به 71 میلیون میلیون دلار رسیده است. این رقم قابل توجه، به خوبی تمایل بخش خصوصی برای همکاری با عمان را نشان می دهد.

عمان از مقاصد عالی گردشگری است که پر از شهرها و جاذبه های باورنکردنی ست. مسقط، پایتخت عمان با اینکه چندان مقصد پرطرفدار و محبوبی نیست اما باز هم سهم کوچکی در جذابیت این کشور دارد. اگر چشم اندازهای بیابانی، رشته کوه های زیبا، قلعه های تاریخی و سواحلی که در همه ماه های سال گرمند را دوست دارید پس وقت را تلف نکنید و عمان را در لیست مقاصد گردشگری تان بگذارید. عمان جاذبه های زیادی برای بازدید دارد که با لغو ویزا می توانید بدون دغدغه های دریافت ویزا به این کشور سفر کنید. با این که شهرهای بزرگ عمان شکل و ظاهری مدرن و امروزی دارند اما در روستاهای کوچک تر آن جوی سنتی برقرار است. یکی از روستاهای تماشایی عمان روستای کوهستانی Misfat al Abryeen است که بناهای سنگی با رنگ های زیبای نارنجی و قهوه ای آن را به یکی از زیباترین دهکده های کشور تبدیل نموده است. ظاهر این روستا بیشتر از اینکه شبیه روستایی در حاشیه خلیج فارس باشد شبیه یکی از روستاهای کوهستانی ایتالیاست و نمونه ای زیبا و جذاب از زندگی کوهستانی در عمان است. در این روستا در کناره کوه ها مسیرهایی شیب دار را می بینید که می توانید در این مسیرها در میان ساختمان ها راه بروید و از تماشای درختان موز و فضای سبز انبوه لذت ببرید. بر فراز روستا برج دیده بانی باستانی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم از آن بالا بروید و روستا، مزارع اطراف و سدی پر از آب را از بلندی تماشا کنید.

در این کشور جزایر زیبایی پیدا می کنید، جزایری که یکی از زیباترین آن ها جزیره مصیره است که برای رسیدن به آن باید کمی از سواحل عمان فاصله بگیرید. این جزیره مقصدی منحصربفرد برای کسانی است که در جست و جوی آفتاب، سواحل، حیات وحش و تاریخ اند. با اینکه این جزیره شهری نسبتا کوچک است اما پایگاه هوایی عمان در آن واقع شده است. در این جزیره خلوت می توانید نواحی دورافتاده جذابی را کشف کنید و اگر حوصله شلوغی و سواحل پرگردشگر را ندارید مطمئنا اینجا برایتان یکی از بهترین مقاصد ساحلی است. از سواحل عمان قایق ها در زمان های معین به این جزیره می روند پس به راحتی می توانید خودتان را به این آن برسانید. در این جزیره مهیج ترین سرگرمی ها شنا و تماشای کشتی های شکسته است. البته اگر علاقمند به تماشای حیات وحش هستید برایتان خبر خوبی داریم؛ در فصل های معین حدود 30 هزار لاک پشت در این جزیره از تخم بیرون می آیند که دیدن آن ها از آن مناظر کم نظیر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 790

به "به زودی ویزای ایران و عمان لغو می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "به زودی ویزای ایران و عمان لغو می گردد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی ویزای ایران و عمان لغو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید