ارز دولتی پرداخت می کنند اما به هر کسی برد و خورد کاری ندارند، باید برای موش های انبار تله گذاشت

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در خصوص پرداخت ارز 4200 تومانی که این روز ها به محل مناقشه میان کمیسیون تلفیق مجلس و دولت گفت: دلار دولتی در جای صحیح استفاده نشد و لطمات زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد و به همین علت ذهنیت خوبی در این خصوص وجود ندارد.

ارز دولتی پرداخت می کنند اما به هر کسی برد و خورد کاری ندارند، باید برای موش های انبار تله گذاشت

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمدرضا سبزعلیپور گفت: ارز جهانگیری از خزانه بانک مرکزی در اختیار نورچشمی ها قرار گرفت و در بسیاری از موارد به جای واردات کالا های اساسی، صرف واردات کالا های غیراساسی و لوکس شد و جیب عده ای را پر کرد.

وی با بیان اینکه گزارش هایی اعلام شده که 12 میلیارد دلار از ارز های دولتی به کشور بازنگشته شرح داد: در ماجرای اختصاص ارز 4200 منافع شخصی جایگزین منافع ملی شد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با بیان اینکه ارز 4200 اگر برای مردم خرج شده بود نباید منجر به گرانی می شد اضافه کرد: ارز دولتی را پرداخت می کنند و به هر کسی برد و خورد، کاری ندارند. باید برای موش های انبار، تله گذاشت.

سبزعلیپور با بیان اینکه دولت دچار روزمرگی شده و مملکت را رها کرده گفت: رئیس جمهور ماه هاست از اتاقش بیرون نیامده، وقتی این گونه است، وزیر و استاندار و فرماندار نیز دل به کار نمی دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی با بیان اینکه اقتصاد کشورمان دچار بیماری هلندی است گفت: معنای این بیماری این است که همزمان شاهد رکود و تورم هستیم و در این شرایط باز هم دست به اقداماتی می زنیم که تورم زا است.

وی با اشاره به تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار کشور گفت: در گرانی ها جزء اولین کشور ها هستیم و برخلاف آمار ها آنچه مردم لمس می کنند افزایش چندبرابری قیمت ها است.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران ادامه داد: خجالت آور است در حالی که جهان از مسائل کلان صحبت می کنند رسانه های کشور به موضوع مرغ و تخم مرغ بپردازند.

وی اضافه کرد: رسانه های معاند، این موضوع را دستمایه انتقاد از جمهوری اسلامی قرار می دهند. از طرفی موشک می سازیم و از طرفی دیگر نمی توانیم بازار مرغ و تخم مرغ را مدیریت کنیم و این موضوع به دلیل عدم کنترل و نظارت و سوء مدیریت دولت است.

به گفته سبزعلیپور کشورمان از منابع طبیعی زیادی برخوردار است که می تواند در صورت مدیریت صحیح به مدینه فاضله تبدیل شود. با این وجود شاهد مسائل زیادی هستیم؛ چرا که آب از سرچشمه خراب است.

رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی با اشاره به کشور هایی که فاقد ظرفیت های جغرافیایی و طبیعی هستند گفت: به عنوان مثال کشور اتریش کشوری است که تنها هشت میلیون جمعیت دارد و سرتاسر آن یخ است، با این وجود دولتی بر سر کار است که با مدیریت صحیح کشورش را در جایگاه مناسبی قرار داده و می بینیم که حتی مقر بسیاری از اجلاس های بزرگ نیز در این کشور واقع شده است.

وی اضافه کرد: اگر مدیریت صحیحی اعمال می شد، دلار دولتی می توانست به سود مردم تمام شود، اما اگر قرار باشد منافع ارز 4200 نصیب رانت خواران و مصرف کالا های غیر اساسی شود بهتر است که نباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1754

به "ارز دولتی پرداخت می کنند اما به هر کسی برد و خورد کاری ندارند، باید برای موش های انبار تله گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارز دولتی پرداخت می کنند اما به هر کسی برد و خورد کاری ندارند، باید برای موش های انبار تله گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید