ارتش تازه نفس سایبری چین در راه است ، بچه ها چینی از 3 سالگی کدنویسی می آموزند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، این روزها برنامه نویسی و مهندسی نرم افزار به رشته هایی بسیار محبوب تبدیل شده اند اما جالب است بدانید که این رشته ها بین بچه ها بسیار کم سن و سال نیز رواج پیدا نموده اند و بسیاری از بچه ها چینی نیز به وسیله برنامه های آنلاین در حال یادگیری کد نویسی هستند.

ارتش تازه نفس سایبری چین در راه است ، بچه ها چینی از 3 سالگی کدنویسی می آموزند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ویتا نام یک متخصص کدنویسی نوجوان است که از ماه آگوست یک کانال آموزش برنامه نویسی را در سایت پخش ویدیو چینی بیلیبیلی برپا نموده است و تاکنون نزدیک به 60 هزار دنبال نماینده و بیش از یک میلیون بازدیدنماینده جوان و کم سن و سال داشته است.

در میان دنبال نمایندگان وی تعداد فزاینده ای از بچه ها کم سن حضور دارند که حتی در سنین پیش از دبستان قرار دارند و اکنون کد نویسی را آموزش می بینند. به نظر می رسد علت استقبال بالای مردم از این نوع آموزشها این باشد که والدین معتقدند بچه ها باید در این حوزه پیشرفت نمایند. درواقع این اعتقاد والدین باعث شده است که مهارت های برنامه نویسی برای نوجوانان چینی با توجه به حرکت تکنولوژیکی دولت به سمت فضای رشد و توسعه ، ضروری باشد.

ویتا که در شانگهای زندگی می نماید می گوید: برنامه نویسی کار ساده ای نیست اما سخت هم نیست. حداقل به همان اندازه ای که تصور می گردد سخت نیست.وقتی من تدریس می کنم ، همزمان چیزهای جدید را یاد می گیرم. چین با سرمایه گذاری دولتی در سال 2017 در حوزه برنامه توسعه هوش مصنوعی، پیروز شده که دوره های برنامه نویسی را در مدارس ابتدایی و متوسطه اجباری کند و در نتیجه سرمایه گذاری های بزرگی را در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی انجام داده است.

پدر ویتا؛ ژو ژینگ مشوق اصلی حضور در این حوزه بود که اقدام به ویرایش فیلم های آموزشی و یاری به راه اندازی کانال او کرد. ژو ، مترجم آزاد کتابهای علمی و فناوری است و در پنج سالگی به پسرش یاد داد که چگونه کد بنویسد. ویتا در این خصوص گفت: من کد نویسی را از کودکی آموختم ، بنابراین همواره اعتقاد داشتم که بچه ها بهتر یاد می گیرند.

وقتی ویتا چهار ساله بود ، با پدرش اقدام به بازی های مرتبط با کد نویسی می کرد، که از آیکون ها برای جایگزینی کدها استفاده می کردند . بعد از این که پدرش دید ویتا در این بازی ها خوب عمل می نماید، ژو تصمیم گرفت به او یاری کند تا روی بعضی از کدهای واقعی کار کند.

ارزش بازار آموزش برنامه نویسی چین برای بچه ها 7.5 میلیارد یوان (بیش از 1 میلیارد دلار) در سال 2017 بود ، اما طبق گفته های تحلیلگران این رقم تا سال 2020 بیش از 37.7 میلیارد یوان خواهد بود. والدینی که مهارت لازم برای یاری به بچه ها خود را ندارند می توانند فرزندان خود را به آژانس های برنامه نویسی بفرستند ، که به دلیل تقاضای خانواده های طبقه متوسط چین که به دنبال بهترین مهارت برای فرزندان خود هستند ، روز به روز بیشتر رونق می گیرند.

پان گونگبو ، مدیر کل ، یک مرکز آموزش برنامه نویسی در این خصوص گفت: آموزش برنامه نویسی چین در مدارس دولتی بسیار دیر آغاز می گردد (در مقایسه با کشورهای توسعه یافته) ، بنابراین آژانس آموزشی ما بعد از مدرسه این کمبود را تقلیل می دهد.جوانترین دانش آموز مدرسه تنها سه سال سن دارد.برای بچه ها زیر شش سال ، آژانسهای خصوصی برنامه خاصی را ارائه می دهند که شامل فعالیت هایی مانند ساخت لگو می گردد که از دانش و مهارت های رمزگذاری نیز استفاده می نماید.

همانطور که رهبران چین برای توسعه فناوری هوش مصنوعی این کشور کوشش می نمایند ، والدین ثروتمند بچه ها را از سنین بسیار پایین در مدارس برنامه نویسی ثبت نان می نمایند. بعضی دیگر از والدین نیز برای پر کردن اوقات فراغت و دور کردن فرزندان خود از بازی های کامپیوتری این کار را انجام می دهند. برای مثال پدر جی او را برای یادگیری برنامه نویسی فرستاد زیرا او وقت زیادی را صرف بازی های ویدئویی می کرد.یک قانون جدید در خانه آنها وجود داشت: جی فقط می توانست بازی هایی را که خودش ایجاد نموده بود بازی کند. اکنون جی تقریباً نوشتن نسخه ساده ای از بازی محبوب گیاهان در مقابل زامبی ها را به سرانجام رسانده است.

به همین دلیل است که پیشبینی می گردد چینی ها به زودی یک ارتش سایبری متشکل از نوجوانها را در اختیار داشته باشند که برترین خدمات را در کوتاهترین زمان انجام می دهند و نسبت به بزرگسالان از قابلیت انعطاف و یادگیری بالاتری برخوردارند.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 860

به "ارتش تازه نفس سایبری چین در راه است ، بچه ها چینی از 3 سالگی کدنویسی می آموزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش تازه نفس سایبری چین در راه است ، بچه ها چینی از 3 سالگی کدنویسی می آموزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید