اتحادیه اروپا به نصب سانتریفیوژهای جدید در ایران واکنش نشان داد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی اتحادیه اروپا به نصب سانتریفیوژهای جدید ایران در راستای گام سوم کاهش تعهدات در برجام واکنش نشان داد و گفت: اقدام ایران در مورد توسعه فعالیت های تحقیق و توسعه سانتریفیوژها را با نگرانی بسیار دنبال می کنیم.

اتحادیه اروپا به نصب سانتریفیوژهای جدید در ایران واکنش نشان داد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گفته این سخنگو، اتحادیه اروپا از تحولاتی که در گزارش فوق العاده آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز 8 سپتامبر (17 شهریور) در زمینه فعالیت های تحقیق و توسعه اعلام شده، نگران است.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه مدعی شده است که نصب اخیر سانتریفیوژها با برجام ناهمخوان است و برنامه ریزی برای نصب سانتریفیوژهای بیشتر هم فوق العاده نگران کننده است، چراکه می تواند ظرفیت غنی سازی ایران را به شدت افزایش دهد. ما همواره به صراحت اعلام کرده ایم که تعهد ما به توافق هسته ای، به پایبندی کامل ایران بستگی دارد. ما به ایران توصیه می کنیم که تمام فعالیت های ناهمخوان با تعهداتش ذیل برجام را به عقب بازگردانده و از هر اقدام دیگری که حفظ و اجرای کامل این توافق هسته ای را تضعیف می کند، خودداری کند. ما بر حمایت خلل ناپذیر خود از آژانس بین المللی انرژی اتمی و رویکرد بی طرفانه و فنی این نهاد در اجرای پادمان های هسته ای، تأکید می کنیم.

پیش از این، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی تأیید کرده بود که ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته تر است.

نصب سانتریفیوژهای پیشرفته تر از سوی ایران در راستای اجرای گام سوم کاهش تعهدات در برجام دنبال می شود که ایران پیشتر از آن خبر داده بود. ایران همچنین با معین ضرب العجل 60 روزه به اعضای اروپایی برجام زمان داده بود تا به تعهدات خود در این توافق به طور کامل عمل کنند، اگرچه کشورهای غربی تا کنون در این زمینه به تعهدات خود عمل نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 672

به "اتحادیه اروپا به نصب سانتریفیوژهای جدید در ایران واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به نصب سانتریفیوژهای جدید در ایران واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید