آمریکا مقر فرماندهی خاورمیانه را از قطر به کارولینای جنوبی منتقل کرد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، نیروهای هوایی آمریکا به طور موقت مرکز فرماندهی خاورمیانه خود در قطر را به کارولینای جنوبی منتقل نموده است.

آمریکا مقر فرماندهی خاورمیانه را از قطر به کارولینای جنوبی منتقل کرد

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، در پی تشدید تنش ها از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ایران، ایالات متحده تصمیم گرفته است تا مرکز فرماندهی نیروی هوایی خود در قطر را به طور موقت به کارولینای جنوبی منتقل کند.

این نخستین بار در 13 سال گذشته است که آمریکا مرکز فرماندهی نیروی هوایی خود را از منطقه خاورمیانه خارج نموده است.

بر اساس این گزارش، در نتیجه این تصمیم، مرکز عملیات نیروی هوایی آمریکا در پایگاه العدید قطر طی روز شنبه تخلیه شده و کلیه فعالیت های آن به یک پایگاه هوایی در کارولینای جنوبی منتقل شده است. اکنون آمریکا مجبور است از 7000 مایل دورتر بر فعالیت ها و ماموریت های نیروهای خود در خاورمیانه نظارت و کنترل کند.

فردریک کلمن فرمانده مرکز عملیات هوایی و فضایی 609 آمریکا در این باره مدعی شد: ایران بارها به وسیله منابع مختلف تمایل خود را برای حمله به نیروهای آمریکایی نشان داده است.

وی اضافه کرد: صراحتا باید گفت، با توجه به کاهش سطح عملیات نظامی علیه داعش و ادامه کوشش ها برای برقراری صلح در افغانستان، منطقه رو به آرامش پیش می رود و نسبت به دهه های گذشته باثبات تر شده است، به استثنای ایران.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 699

به "آمریکا مقر فرماندهی خاورمیانه را از قطر به کارولینای جنوبی منتقل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مقر فرماندهی خاورمیانه را از قطر به کارولینای جنوبی منتقل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید