آثار هلندی رفتند ؛ آثار اسپانیایی ها آمدند ، آثار منتخب موزه آلیکانته را در تهران ببینید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تمامی آثار امانی نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند که از 10 مهر 1397 تا 9 مرداد 1398 در موزه ملی ایران در معرض نمایش بود بامداد پنج شنبه 21 شهریور به موزه درنتس در شهر آسن بازگردانده شدند.

آثار هلندی رفتند ؛ آثار اسپانیایی ها آمدند ، آثار منتخب موزه آلیکانته را در تهران ببینید

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

خبرنگاران: جبرییل نوکنده رئیس موزه ملی ایران درباره نمایشگاه آثار هلندی گفت: این نمایشگاه پیروز شد پیشینه 50 هزارساله سرزمین هلند را برای بازدیدنمایندگان در طیف های مختلف روایت کند. برگزاری برنامه های جنبی از جمله کارگاه های بازدید تخصصی و هنری بچه ها و نوجوانان وبرپایی نمایشگاه محصول این کارگاه ها از دیگر فعالیت های ارزنده همزمان با نمایشگاه بودند.

نوکنده همچنین اعلام نمود: آثار نمایشگاه ایران، مهد تمدن که برنده بهترین عنوان نمایشگاهی موزه های دنیا شد شامگاه دیروز پنج شنبه به میهن بازگشت.

وی در ادامه گفت: با اتمام زمان برگزاری نمایشگاه ایران: مهد تمدن درموزه باستان شناسی آلیکانته تمامی 196 قلم آثار شامگاه پنج شنبه 21 شهریور ماه 1398 از اسپانیا وارد ایران شده و پس از طی تشریفات گمرکی با همراهی اسکورت پلیس پیشگیری، یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به موزه ملی ایران انتقال داده شدند.

نوکنده اضافه نمود: این مجموعه در مرحله اول سفر از تاریخ 26 خرداد 1397 در موزه درنتس هلند به نمایش درآمده و پس از 5 ماه فعالیت چشمگیر، پیروز به جذب بیش 115 هزار بازدیدنماینده و همچنین کسب مقام اول بهترین عنوان نمابشگاه های موزه ای سال 2018 در دنیا شد. سپس در پی درخواست موزه باستان شناسی الیکانته اسپانیا نمایش بعدی خود را از 23 اسفند 1398 در این موزه شروع نموده و در آنجا نیز تا دهم شهریور 1398 به آمار بازدید بیش از یکصدهزار نفر دست یافت.

نوکنده همچنین اعلام داشت: آثار منتخب نمایشگاه متقابل موزه باستان شناسی الیکانته در تهران تحت عنوان میراث باستان شناسی اسپانیا به همراه آثار نمایشگاه ایران: مهد تمدن وارد تهران شد. روز شنبه 23 شهریور عملیات چیدمان آثار در محل نمایشگاه شروع و در روز یکشنبه 31 شهریور شاهد گشایش این نمایشگاه کم نظیر با حضور مقامات سیاسی و چهره های فرهنگی و هنری کشور خواهیم بود.

وی در مورد آثار منتخب موزه آلیکانته اضافه نمود: این مجموعه حاوی 300 اثر مانند پیکره، نقش برجسته، ظروف سفالی، تابلو نقاشی، و غیره است که تاریخ سرزمین باستانی اسپانیا در شرق دریای مدیترانه را از دوره های مختلف پیش از تاریخ تا سده های اخیر بازگو می نمایند.

منبع: چمدان
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 602

به "آثار هلندی رفتند ؛ آثار اسپانیایی ها آمدند ، آثار منتخب موزه آلیکانته را در تهران ببینید" امتیاز دهید

1 کاربر به "آثار هلندی رفتند ؛ آثار اسپانیایی ها آمدند ، آثار منتخب موزه آلیکانته را در تهران ببینید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار هلندی رفتند ؛ آثار اسپانیایی ها آمدند ، آثار منتخب موزه آلیکانته را در تهران ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید