7 پیشنهاد عالی و موثر در رفتار با همسر بد دهن!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بد دهنی همسران به یکدیگر از جمله رفتارهایی بوده که بیشتر در عصبانیت بروز می نماید. حفظ آرامش و برقراری یک گفتگوی سازنده از راهکارهای رفتار با همسر بد دهن در این شرایط است.

7 پیشنهاد عالی و موثر در رفتار با همسر بد دهن!

خبرنگاران | سرویس روانشناسی - بددهنی و توهین با کلمات زشت و رکیک، یکی از رفتارهای مخرب در زمان عصبانیت بین زوج هاست. متاسفانه این رفتار همانند عدم رازداری همسر و بدبینی و منفی بافی همسر نیز یکی از رفتارهایی بوده که تاثیرات بسیار سوئی در رابطه باقی می گذارد. اما رفتار با همسر بد دهن چگونه باید باشد؟ معمولا در بیشتر مواقع بعد از هر قهر و دعوا بین زن و شوهر، آن ها آشتی خواهند کرد، اما بددهنی و توهین با کلمات چیزی بوده که هیچوقت از ذهن همسر فرد توهین نماینده پاک نخواهد شد. واکنش نشان دادن صحیح در برابر بددهنی همسر بسیار مهم بوده و از این رو در این مطلب به آنالیز 7 راه چاره موثر در رفتار با همسر بد دهن خواهیم پرداخت.

راه چارههای رفتار با همسر بد دهن

در هنگام عصبانیت و بددهنی همسر، گاهی بعضی واکنش ها منجر به بدتر شدن شرایط می گردد؛ لذا ضروری است در این مواقع بهترین عکس العمل را برای آرام کردن جو حاکم دانست.

1. آرام باشید

حفظ آرامش مهم ترین عاملی بوده که نتیجه بحث بین شما و همسرتان را مشخص می نماید. زمانی که شما هم به بحث دامن بزنید و در جواب او واکنش نشان دهید، این بحث می تواند به جایی بسیار بدتر از این کشیده گردد. در واقع زمانی که شما هم در جواب او از کلمات ناراحت نماینده بهره ببرید، او عصبانی تر شده و احتمالا کنترل خود را از دست خواهد داد. بله؛ سخت است که در آن لحظات آرامش خود را حفظ نموده و هر آنچه را که می خواهید در آن لحظه بگوئید در دل خود نگه دارید، اما به خاطر داشته باشید که برای بهتر کردن اوضاع بهترین کاری که می توانید انجام دهید آرام ماندن است. روانشناسان معتقد هستند که در واکنش به بددهنی همسر باید با آرامش صحبت کنید. وقتی شما با آرامش با او صحبت کنید، همسرتان برای گوش دادن به حرف های شما هم که شده، مجبور می گردد کمی آرام گردد.

پس کنترل خشم و عصبانیت را از قلم نیاندازید.

2. مدارا نکنید

بسیاری از افراد فکر می نمایند اگر همواره با بددهنی همسر خود مدارا نمایند، اوضاع بهتر می گردد؛ اما متاسفانه این فرایند کارساز نبوده و حتی در بعضی از موارد دیده شده که او گستاخ تر شده و نسبت به قبل بیشتر از کلمات زشت استفاده می نماید. تحمل توهین با کلمات و بددهنی بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. شما می توانید توهین بعضی از افراد کم اهمیت مانند یک مغازه دار و یا مستخدم بی ادب را نادیده بگیرید، اما وقتی نوبت به افراد نزدیک، مخصوصا همسر می رسد، مدارا کردن با او چیزی بوده که باید از آن اجتناب کرد.

3. از طنز و شوخ طبعی بهره ببرید

درست است که شوخی کردن در شرایطی که همسر شما بددهنی می نماید، سخت ترین کار جهان به نظر می رسد و در آن شرایط احساس تنفر از همسر به قدری بوده که دوست دارید از شدت ناراحتی گریه کنید، اما شوخ طبعی یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای عکس العمل است. نکته اصلی در خصوص شوخی و طنز این بوده که قادر است قدرت کلمات گستاخانه و زشت را ضعیف نموده و تنش را فرو نشاند. سعی کنید با اغراق در خصوص توهینی که همسرتان نموده شوخی کنید.

4. به کلماتی که او می گوید توجه کنید

جالب است بدانید که توهین علاوه بر کلمات بی ادبانه بی اساس، دارای انتقاد و قضاوت صحیح نیز است. مطمئنا، این اصلا توجیه مناسبی برای کسانی که بددهنی می نمایند نبوده، اما باید سعی کنید به کلماتی که همسرتان در این هنگام می گوید توجه کنید؛ چراکه گاهی در میان کلمات ناراحت نماینده او، حقایق زیادی می یابید.

5. با او صریح صحبت کنید

یک گفتگوی صریح و بی پرده با او برقرار کنید. در این صحبت ها به او بگوئید که چقدر این رفتار زشت او شما را آزار می دهد. از احساس و حالات درونی خود در مواقعی که به شما توهین می گردد، صحبت کنید.

زمانی که تصمیم می گیرید با فردی که به شما توهین می نماید صحبت کنید، سعی کنید تا جای ممکن مودبانه صحبت کنید؛ چراکه مکالمه ای که قرار است موثر واقع گردد، نباید به یک دعوای جدید تبدیل گردد.

6. ناراحتی ناشی از بددهنی او را در خود حفظ نکنید

می دانم که چقدر سخت است، اما سعی کنید خونسرد و واقع بین باشید؛ در اغلب موارد، آزار کلامی، دردناک تر از آزار فیزیکی است. اما فکر نکنید که تمام آن حرف هایی که او می گوید واقعا درست است!

بددهنی و توهین با حرف های زشت به روح شما ضربه زده و عزت نفس شما را خدشه دار می نماید؛ پس سعی کنید خیلی به حرف هایی که همسرتان گفته فکر ننموده و ناراحتی آن را در خود نگه ندارید.

7. تنهایش بگذارید

این کار همواره کارساز بوده و نتایج مطلوبی دارد. وقتی می بینید که همسرتان عصبانی شده و بددهنی می نماید، به هر بهانه ای از او دور شوید. این یک روش ساده و موثر برای کنترل عصبانیت همسر شماست. مثلا بگوئید که کار مهمی دارید و او را تنها بگذارید؛ یا بگوئید که باید به فرزند خود در نوشتن تکالیف یاری کنید؛ باید ظرف ها را بشوئید و یا هر چیز دیگری !

سخن پایانی

مسلما شنیدن توهین از همسر بسیار دلسرد نماینده بوده، اما از قلم نیاندازید که هیچ مسئله ای نیست که راه چاره نداشته باشد. با انجام راه چارههای آورده شده در این مطلب، می توانید در رفتار با همسر بد دهن خود تجدید نظر نموده و به مرور مشکل را حل کنید. همچنین در صورتی که همسر شما لجباز است، می توانید از نکات طلایی برای رفتار با همسر لجباز خود نیز استفاده نموده و این ویژگی را در او از بین ببرید. همچنین خواندن مطلب چگونه شوهر خود را حرف گوش کن کنیم؟را به شما پیشنهاد میکنیم.

هر نظر، سوال و یا پیشنهادی در خصوص رفتار با همسر بد دهن دارید، به وسیله قسمت ارسال نظرات با ما در میان بگذارید.

برگرفته از : womenosophy

منبع: setare.com
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1930

به "7 پیشنهاد عالی و موثر در رفتار با همسر بد دهن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 پیشنهاد عالی و موثر در رفتار با همسر بد دهن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید