11 راه موفقیت کسب و کار های کوچک

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، همه در حال تغییر ساختار و بهبود فضای کسب و کارشان هستند، ولی من هنوز همان جای اول ایستاده ام. راز موفقیت کسب وکار من چیست؟

این 11 نکته برای همه آن هایی است که این سوال را دارند.

در طول یک سال گذشته مسیر موفقیت کسب وکار کوچک من فراز و نشیب های زیادی داشته است. بیشتر توزیع کنندگان محصول هایی که من ارائه می کنم، ورشکست شده اند و زمینه کاری خود را تغییر داده اند. کارکنان با ارزش خود را از دست داده ام. هزینه اجاره مکان و لوازم کار برایم بسیار سنگین شده است. فضای بازار نسبت به زمانی که وارد این صنعت شدم، خیلی تغییر نموده است.

11 راه موفقیت کسب و کار های کوچک

نکته 1:

همواره قبل از اینکه شروع به کار کنید، ایده های بسیار خوبی دارید. راه انداختن یک کسب وکار تازه فقط داشتن چند نیروی کار خوب یا کار روی کیفیت محصول و سرویسی که ارائه می دهیم نیست. شما باید به مدت زیادی، سخت و هوشمندانه کار کنید و چیز های تازه یاد بگیرید. 50 درصد از کسب وکار های تازه در طی پنج سال اول شکست می خورند. اغلب آن ها به این علت است که صاحبان آن ها درک صحیحی از مقدار زمان، هزینه و عدم قطعیت در موفقیت تا رسیدن به شرایط مناسب را ندارند.

نکته 2

: مشتریان خود را در صف قرار دهید، لازم نیست روز اول درب های کسب و کار شما روی همه باز باشد. لازم نیست ایده خود را از ابتدا به صورت وسیع و کامل اجرایی کنید. گاهی این موضوع به این معناست که باید آشپز خوبی در خانه باشیم قبل از اینکه سرآشپز یک رستوران شویم یا اینکه یک کترینگ کوچک داشته باشیم قبل از اینکه رستوران بزنیم. حتی اگر می توانید در کنار شغل ثابت خود، ایده کسب وکار تازهتان را پیش ببرید، چه بهتر، شروع کنید.

نکته 3

: تا جایی که می توانید برای راه اندازی کسب وکارتان پول و منابع مالی در نظر بگیرید. بزرگان کسب و کار، قانونی دارند که می گوید: کارها معمولا بیشتر از زمان مورد نظر و با هزینه بیشتری به انتها می رسند. چند سال اول کسب و کار شما به احتمال فراوان با عایدی کم و خرج و هزینه بالا همراه خواهد بود. قبل از شروع حساب های قبلی خود را صاف کنید و با دیدی مسیر مناسب موفقیت کسب وکار تازه را شروع نمایید.

نکته 4

: صرفه جویی کنید. هر ریالی که خرج می کنید را خوب محاسبه کنید. بیشتر هزینه معمولا در بازاریابی و تبلیغات صرف می گردد. می توانید از روش های کم هزینه برای معرفی خدمات و محصولات خود بهره ببرید. بستر شبکه های اجتماعی مثل Instagram یا اپلیکیشن های بانک اطلاعات کسب وکار ها مثل dunro بسیار مفید خواهد بود. لازم نیست برای کسب و کارتان سایت طراحی کنید، فقط کافیست اطلاعات آن را در دانرو ثبت کنید تا صفحه اختصاصی شما در وب ایجاد گردد و نتایج جستجو در گوگل آن را نمایش دهد. به جای پخش تراکت در محله خود هم می توانید از دانرو و اینستاگرام بهره ببرید.

این مطلب از وبلاگ دانرو نقل شده است. برای مشاهده و خواندن ادامه متن با کلیک بر روی لینک زیر به وبلاگ دانرو راهنمایی می شوید.

11 راه موفقیت کسب و کار های کوچک

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 19 مهر 1403 بروزرسانی: 19 مهر 1403 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2594

به "11 راه موفقیت کسب و کار های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 راه موفقیت کسب و کار های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید