دانرو برای کسب و کار های کوچک

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، نکته هایی درباره دانرو، که باید حتما بدانید!

اگر مالک یک کسب وکار کوچک هستید، احتمالا نام دانرو را شنیده اید. در هر صورت در اولین مرحله به سراغ دانرو بروید و بیشتر با آن آشنا شوید. دانرو با بیش از 500 هزار مکان ثبت شده در آن، روزانه بیش از 100 هزار بازدید کننده دارد و نیم میلیون کاربر دائمی میزبان اپلیکیشن و وب سایت آن هستند. دانرو تفاوت عمده ای با سایر بستر های تبلیغاتی در وب دارد و آن هدایت مشتریان بالقوه براساس احتیاج واقعی آن ها به کسب وکار های کوچک شهری است. در این بین 96 هزار نظر ثبت شده در دانرو نیز راهنمای آن ها خواهد بود.

دانرو برای کسب و کار های کوچک

بسیاری از صاحبان کسب وکار های کوچک تصور می کنند دانرو نیز مانند سایر محصولات ارائه شده در این حوزه، فقط ویژه یک صنف خاص است و تنها رستوران ها یا کافه ها از ابزاری مانند دانرو استفاده می کنند. اما آمار هایی که دانرو ارائه داده است نشان می دهد غذا و رستوران حدود 8 درصد، آرایش و زیبایی 3 درصد، مراکز درمانی 2 درصد و باشگاه های ورزشی و پمپ بنزین ها هرکدام 1.5 درصد جستجو های کاربران در دانرو را به خود اختصاص داده اند و بسیاری از اصناف دیگر نیز در جستجو های کاربران مشاهده می شوند و سهم قابل ملاحظه ای دارند. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که فرقی نمی نماید دانرو برای شما تاثیرگذار باشد یا نه. حضور در دانرو قطعا یک استراتژی پیروز فروش است، زیرا بدون پرداخت هیچ هزینه ای، فرصتی برای تعامل شما با مشتریان و نشان دادن کسب وکارتان فراهم می گردد.

چهره خوبی از کسب وکارتان در دانرو نشان دهید

اولین گام برای یک کسب وکار کوچک در دانرو این است که مالکیت صفحه کسب وکار خود را به دست گیرد و با به روز نگهداشتن اطلاع تماس و شرحات کلی مربوط به کسب وکار، سعی کند تصاویر، ویدئو ها و هر نوع محتوای با کیفیتی که امکان دارد کاربران را برای استفاده از خدمات کسب وکار بیشتر ترغیب کند، در صفحه ویژه خود در دانرو منتشر نماید. شما در صفحه کسب و کارتان می توانید لینک های خارجی به وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود داشته باشید. اطلاعات بیشتری از کسب وکارتان ارائه نمایید که شاید در جایی دیگر ارائه نگردد. این اطلاعات از طرفی یاری می نماید صفحه کسب وکار شما در نتایج جستجو کاربران در گوگل یا سایت های مشابه، بالاتر از رقبا و در نتایج نخست نمایش داده گردد و بی شک تاثیر زیادی بر دیده شدن آن خواهد داشت.

در مقابل نظر های مشتریان احساس مسئولیت کنید

بعضی از اینکه شاید مشتریان ناراضی یا رقبا از فضای بستری مانند دانرو استفاده کنند و نظر های منفی خود را درباره کسب وکار آن ها منتشر کنند، می ترسند و سعی می کنند به این شکل در فضای مجازی حاضر نشوند. این درحالی است که جدا از تاثیر نظر های مثبت بر جذب مخاطب بیشتر، نحوه پاسخ دهی و پیگیری نظر های منفی می تواند سوژه خوبی برای جذب مخاطبان باشد. به نحوی که بسیاری از برند های بزرگ جهانی نیز در این سال ها از فضا های مخرب تبلیغاتی علیه خود استفاده نموده اند و هنگامی که نام آن ها در فضای بازار پیچید، با واکنشی مناسب منتقدان را راضی نموده و مشتریان نو را نیز جذب نمودند. هرچند در دانرو نیز شرایطی فراهم است که جلوی انتشار نظر های مخرب با قصد و غرض شخصی گرفته گردد.

در دانرو شما می توانید به نظر های عمومی پاسخ دهید. مهم نیست نظر آن ها مثبت است یا منفی، بلکه ماهیت آنالیز نظر آن ها و پاسخ صریح شما پس از این آنالیز، باعث خواهد شد از طریق مشتریان خود شنیده شوید و آن ها نیز قدردان شما خواهند بود. یک تشکر از شما ساده رویکرد و دیدگاه مشتریان به شما را تغییر می دهد.

در مواجهه با نظر های منفی این را بدانید که آنالیز آن ها احتیاج به تفکر بیشتری دارند. ابتدا یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید تا در فرآیند کاری خود بازنگری داشته باشید، زیرا حتی یک نظر منفی هم مهم است. نظر های منفی را به سه دسته تقسیم کنید:

  • مسائل - مشتری خدمات و سرویس دهی شما را دوست نداشته است.
  • انتقاد سازنده - مشتری محصول شما را دوست داشته، ولی فکر می نماید باید بهتر گردد.
  • حملات - مشتری شاید حتی بی علت با نوع خدمات و محصولات شما از اساس مخالف است.

پاسخ شما به تمام این موارد باید صریح و قانع کننده باشد. اگر آن ها مسئله ای دارند که معتبر است، بگذارید بدانند که چگونه قصد بهبود و برطرف آن مشکل را دارید. اگر فکر می کنید مسئله ای که گفته اند درست نیست، شرح دهید چرا، اما به یاد داشته باشید آن ها مشتریان آینده شما هستند و نباید از این شرح ناراحت شوند و باید حس کنند شما در کوشش هستید آن ها را نیز در آینده راضی کنید. این امر در خصوص مشتریانی که پیشنهاد بهبود ارائه می دهند بسیار مهم تر است.

از مشتریانی که با خشونت و حتی بی ادبی نظری ثبت می کنند، به هر علتی و با هر پیش زمینه ای، ابتدا یک عذرخواهی ساده کنید. شما باید با آن ها بیشتر تعامل کنید و آن ها را به عنوان سوژه هایی برای بازاریابی و توسعه کسب و کار خود در نظر بگیرید. از طریق آن ها می فهمید از چه جنبه هایی کسب وکارتان آسیب پذیر است یا می تواند وارد رقابت بهتری گردد.

اگر در نظر ها موردی مشاهده کردید که سعی در تخریب کسب وکار شما به عمد و بر اساس برنامه ای خاص دارد، حتما به دانرو گزارش دهید تا آن ها مورد را آنالیز نموده و در صورت احتیاج نظر ها را حذف کنند.

این را به خاطر داشته باشید مهم نیست که نظر مشتری مثبت است یا منفی، شما باید مثبت باشید! این نشان می دهد که شما اهمیت کار خود را می دانید و برایتان کیفیت خدمات و محصول مهم است. این نشان می دهد تجربه مشتری برای شما مهم است و به آن ها گوش می دهید. به یاد داشته باشید که شما نه تنها با محصول خود، بلکه با شخصیت و کیفیت پاسخ خود نیز قضاوت خواهید شد. این یک فرصت شگفت انگیز است که نشان دهید کسب وکار شما چگونه به مشتری بستگی دارد.

پیدا کردن یک دوره زمانی تعیین برای پاسخ دادن به نظر ها نیز مهم خواهد بود. اینکه هر روز با وسواس بخواهید نظر ها را آنالیز کنید، هم از نظر زمانی برای شما به صرفه نیست و هم اینکه شاید آنقدر هم مفید نباشد. توصیه می کنیم زمان یک بار در هفته را برای خواندن و پاسخ به نظر ها به صورت دسته ای، اختصاص دهید و به نظر ها را به سرعت پاسخ دهید.

از پیاده رو دانرو به خوبی بهره ببرید

پیاده رو بخشی نو است که به اپلیکیشن دانرو اضافه شده و کاربرد هایی دارد که قطعا نمی دانید. ویژگی اصلی پیاده رو این است که محتوایی که شما در آن پست می کنید یا مشاهده می نمایید، مربوط به محله ای است که در آن حضور دارید. یعنی پیاده رو با استفاده از لوکیشن شما متوجه می گردد که پست های محله ای که در آن حضور دارید را به شما نشان دهد و پستی که شما می گذارید را به کسانی که در آن محله حضور دارند نمایش دهد. با استفاده از این ویژگی اگر شما پستی درباره کسب وکارتان در پیاده رو منتشر کنید، مثل این است که تبلیغ کسب وکارتان را در محله پخش کنید تا همه افراد نزدیک به آن با کسب وکارتان آشنا شوند. این ویژگی باعث می شوند که به راحتی با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید، خیلی بهتر از وقتی که در محله تراکت پخش می کنید یا اینکه حتی در خیابان های اصلی بر روی بیلبرد ها تبلیغ می کنید.

علت اینکه مخاطبان دانرو مشتریان بالقوه شما هستند این است که آن ها در مکانی نزدیک به شما حضور دارند و با توجه به اینکه در دانرو دنبال چه نوع کسب و کار هایی هستند، می توان حدس زد که کسب وکار شما جزء احتیاج های آن ها هست یا نه. دانرو این ویژگی را ارائه نموده و با اطلاعاتی که از کاربر دارد هم پیشنهاد خوبی به او می دهد و هم اینکه راحت تر مشتریان را به کسب وکار ها می رساند.

تبلیغات رایگان در دانرو

تا چند وقت پیش همه ما فکر می کردیم همواره تبلیغاتی موثر است که برای آن هزینه بالایی پرداخت گردد، ولی با روی کار آمدن شبکه های اجتماعی و سرآمد آن ها اینستاگرام، خیلی از کسب وکار های کوچک شهری متوجه شدند که می گردد با فراوری محتوای مناسب در این فضا بدون هزینه بالا، مشتریان زیادی جذب کرد. حالا نوبت دانرو رسیده است، تا با روشی جذابتر و دقیق تر مشتریان بالقوه را به کسب و کار شما برساند. برای اینکه در دانرو موثرتر فعالیت کنید و تاثیر آنرا بیشتر احساس کنید، حتما با کارشناسان دانرو تماس داشته باشید. آن ها می توانند منابع خوبی برای یاری به شما در این زمینه باشند.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مهر 1403 بروزرسانی: 17 مهر 1403 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2592

به "دانرو برای کسب و کار های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانرو برای کسب و کار های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید