10 ورزشکار المپیکی که بازیگر شدند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بعضی از ورزشکاران علاوه بر این که توانستند در رشته های خود بدرخشند و المپیکی شوند در سینما هم حضور داشتند.

10 ورزشکار المپیکی که بازیگر شدند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، ورزش و سینما از زمانی که جانی ویسمولر نخستین تارزان دهه 30 شد به هم پیوند خوردند. در ادامه به 10 ورزشکار المپیکی که بازیگر شدند اشاره می گردد.

جانی ویسمولر

هیچ ورزشکاری مانند جانی ویسمولر به سینما مرتبط نبود و او را بهترین تارزان می دانستند. جانی در سال 1904 در رومانی به دنیا آمد اما خیلی زود به آمریکا مهاجرت کرد و به عنوان یک شناگر نام خود را برجسته کرد. او در بازی های المپیک 1924 تا 1928 توانست چهار مدال کسب کند. ویسمولر برای نخستین بار یک دقیقه رکورد شنای 100 متر آزاد را کاهش داد و پنج بار در 400 متر این رخ داد. می گفتند از سال 1921 حتی یک شکست را تجربه نکرد. او همچنین واترپولو بازی می کرد. سپس برای مدت کوتاهی در کار مدلینگ مشغول شد و در نهایت به تارزان تبدیل شد. او در 12 فیلم بازی کرد.

هرمن بریکس

بریکس در سال 1906 در آمریکا به دنیا آمد و در 101 سالگی درگذشت. در این یک قرن زندگی یک مدال المپیک را برگردن آویخت و بازیگر هالیوود بود. او با فیزیک فوق العاده ای که داشت توانست در بازی های آمستردام 1928 مدال طلای پرتاب گوی را به دست آورد. او در راستا آمادگی برای المپیک لس آنجلس 1932 توسط پارامونت فراخوانده شد. پریکس برای نقش تارزان انتخاب شده بود اما یک آسیب دیدگی مانع شد تا این نقش را بازی کند و المپیک را هم از دست داد. جانی ویسمولر برای نقش تارزان برگزیده شد. بریکس ناامید نشد و بعد ها با نام بروس بنت فعالیت های خود را پیگیری کرد. ابتدا به عنوان تارزان در یک فیلم جدید نقش آفرینی کرد و در دو صحنه خطرناک از بدلکار استفاده نکرد. او در دو فیلم با هامفری بوگارت به نام های گذرگاه تاریک و گنج های سیرا مادره همکاری کرد.

باب اندرسون

اندرسون که در سال 1922 به دنیا آمد زندگی اش مانند یک فیلم سینمایی بود. از جوانی به شمشیربازی مشغول بود و در جنگ دنیای دوم شرکت کرد. در ان جا از توانایی اندرسون استفاده شد و او شمشیربازی را به سربازان آموزش داد. پس از خاتمه جنگ، اندرسون به بالاترین سطح خود رسید و به عنوان یکی از اعضای کاروان کشورش در بازی های هلسینکی 1952 شرکت کرد. در آن موقع سینما از او دعوت کرد تا به بازیگران شمشیربازی را یاد دهد. برجسته ترین نقشی که داشت در فیلم جنگ ستارگان بود. او نقش دارت ویدر را در جنگ ها بازی کرد. اندرسون با فیلم های مشهوری همچون جیمز باند و ارباب حلقه ها همکاری کرد.

بود اسپنسر

اسپنسر پیش از معروف شدن در سری های وسترن اسپاگتی با زوج جدایی ناپذیرش ترنس هیل، سال ها قهرمان ایتالیا در شنای 100 متر بود. این موضوع باعث شد در دو المپیک شرکت کند. او در هلسینکی 1952 و ملبورن 1956 در شنای 100 و 200 متر آزاد رقابت کرد. البته نتوانست مدالی کسب کند یا حتی به فینال برسد. پس از سال های 60 کاملا وقت خود را به سینما اختصاص داد.

بروس جینر

جینر در سال 1949 در نیویورک به دنیا آمد. با قد 1.90 از فیزیک خیلی خوبی برخوردار بود و همین ویژگی باعث شد مدال طلای المپیک مونترال 1976 را در ده گانه به دست آورد. او در بازی های مونیخ 1972 در رتبه دهم نهاده شد. پنج سال بعد در نخستین فیلم خود به نام نمی توانم موسیقی را متوقف کنم بازی کرد. او در سال 1992 با کریس کارداشیان ازدواج کرد و در فیلم های بیشتری بازی کرد.

مری لو رتون

رتون در بازی های 1984 لس آنجلس پادشاهی کرد و توانست پنج مدال طلا به دست آورد. این ژیمناست متولد ویرجینا در سال 1968 تنها 16 سال داشت که به یک ستاره در ورزش آمریکا تبدیل شد. او سپس وقت خود را صرف حضور در سریال های مختلف آمریکایی کرد. رتون از سال های 1985 تا 2018 در 9 سریال بازی کرد. او در تلویزیون آمریکا چهره شناخته شده ای دارد.

شکیل اونیل

بسکتبالیست مشهور آمریکایی در سال 1972 در نیوجرسی به دنیا آمد و در رشته خود یکی از بهترین ها بود. او علاوه بر حضور در بسکتبال NBA در موسیقی و سینما هم فعالیت می کرد. اونیل چهار قهرمانی را با تیم های لس آنجلس لیکرز و میامی هیت به دست آورد. همچنین مدال طلای المپیک 96 آتلانتا را بر گردن آویخت. اونیل در آخرین سال های حضورش در دنیا بسکتبال و پس از بازنشستگی در 18 فیلم و سریال بازی کرد و که در این میان در فیلم ترسناک 4 حضور داشت.

مایکل جردن

بهترین بازیکن تمام ادوار بسکتبال و قهرمان شش جام NBA در دهه 90 با شیکاگو بولز در یک فیلم احساسی نقش آفرینی کرد. جردن در بازی های المپیک 1984 و 1996 که هر دو در آمریکا برگزار گردید توانست مدال طلا را به دست آورد. بسکتبالیست بازنشسته در فیلم هرج و مرج فضایی بازی کرد. او سپس در فیلمی به نام Michael Jordan to the Max حاضر شد.

روندا رزی

رزی در سال 1987 در سانتا مونیکا کالیفرنیا به دنیا آمد. هنرهای رزمی همواره در اطرافش بودند و او به یک رزمی کار تبدیل شد اما در رشته ای که توانست در المپیک خود را به شهرت برساند جودو بود. رزی در المپیک 2004 آتن و 2008 پکن شرکت کرد و توانست در آخرین حضورش مدال برنز را بر گردن آویزد. او نخستین ورزشکار آمریکایی بود که توانست در این رشته مدال کسب کند. سپس در هنرهای رزمی میکس و UFC و کشتی کج هم خود را محک زد. همچنین وارد سینما شد. تنها در بازی های کامپیوتری حضور نداشت بلکه در فیلم های زیادی با این موضوع بازی کرد. مشهوترینشان خشمگین 7 بود.

هیلاری ولف

ولف در سال 1977 در آمریکا به دنیا آمد. او در کودکی وارد سینما شد و پیروز عمل کرد. ولف در نقش مگان خواهر مکالی کالکین در فیلم تنها در خانه بازی کرد. همچنین در تنها در خانه 2 هم حضور داشت. در مجموع در 10 فیلم و سریال آمریکایی بازی کرد. با این حال به حرفه خود ادامه نداد و در رشته جودو فعالیت کرد. او در جام دنیای جوانان 1994 و المپیک آتلانتا و سیدنی هم حضور داشت اما پیروزیتی کسب نکرد. از سال 2000 هم از مرکز توجه خارج شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1304

به "10 ورزشکار المپیکی که بازیگر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ورزشکار المپیکی که بازیگر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید