یکه تازی لیگ برتر انگلیس در جام جهانی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، با خاتمه دور یک هشتم نهایی جام جهانی و حذف تیم های شایسته ای، چون اسپانیا و ژاپن، تعداد نمایندگان باشگاه هایی همانند بارسلونا و بایرن مونیخ که در ابتدای مسابقات بیش ترین نماینده را راهی مسابقات نموده بودند، با کاهش قابل توجهی روبرو شد.

یکه تازی لیگ برتر انگلیس در جام جهانی

حذف اسپانیا، بازیکنان بارسلونا را به خانه بازگرداند و درحالی که آلمان در دور گروهی حذف شده بود، بازیکنان بسیاری در تیم ملی ژاپن، نمایندگان تیم های بوندس لیگایی بودند که حالا به خانه بازگشته اند و رویاهایشان را از دست رفته می بینند. البته، در جام جهانی، صعود از گروه هرگز دستاورد کمی نبوده و نیست و بازیکنان قادر خواهند بود پس از بازپروری روحی، آماده ادامه مسیر دوران حرفه ای با تیم های باشگاهی شان شوند و ناکامی تیم های ملی در جام جهانی را به دست فراموشی بسپارند.

روز به روز، کم تر از دیروز

تا پیش از آغاز دور یک چهارم نهایی، تیم های به جای مانده در مسابقات عبارت بودند از آرژانتین، هلند، برزیل، کرواسی، مراکش، پرتغال، انگلیس و فرانسه که در این میان، نمایندگان باشگاه های لیگ برتر هنوز هم با بیش ترین تعداد در این تیم ها حضور دارند. تا قبل از آغاز یک چهارم نهایی، 63 بازیکن از لیگ برتر انگلیس در مسابقات به جای مانده بود این تعداد با احتساب باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانی انگلیس از جمله کوئینز پارک رنجرز و برنلی، به 65 می رسید. به عبارت دیگر، 2 سطح اول فوتبال انگلیس در جام جهانی به لطف صعود انگلیس به این دور، 65 بازیکن را هنوز در پیراهن تیم های ملی شان در جام جهانی داشتند.

ورزشگاه های منچستر هنوز هم خلوت است

از 63 بازیکن لیگ فزونی، بیش ترین سهمیه را تیم های منچستریونایتد و منچسترسیتی با هر کدام 11 بازیکن دارند که پس از نمایندگان منچستر، تیم های چلسی، لیورپول، آرسنال و تاتنهام، هرکدام با 6 بازیکن بیش ترین سهم را دارند. نیوکاسل و وستهم هرکدام با 4 بازیکن در رتبه بعدی ایستاده اند و ولورهمپتون (3) و اورتون (2) در رتبه های بعدی قرار دارند. تعداد بازیکنان به جای مانده از تیم های استون ویلا، برایتون، فولام و لسترسیتی از یک نفر تجاوز نمی کند.

سرِ بی کلاهِ سری آ و لالیگا

البته پس از منچسترسیتی و منچستریونایتد، باشگاه های خارج از لیگ برتر در رتبه های دوم و سوم قرار دارند که در این بین، سری آ و لالیگا، برخلاف لیگ یک فرانسه، لیگ سطح اول هلند و بوند س لیگا، کاملاً جایگاه تیم هایشان در میان این فهرست را از دست رفته می بینند. پس از 2 باشگاه منچستری، تیم پاری سن ژرمن با 8 بازیکن در رتبه دوم است و آژاکس و بایرن مونیخ نیز هرکدام با 7 بازیکن، رتبه سوم را از آنِ خود نموده اند. در طول تورنمنت و تا به اینجای کار، باشگاه های لیگ فزونی بیش ترین بازیکن را داشته اند (14) که پیروز به کسب عنوان برترین بازیکن میدان می گردد.

پاریس، گلز ن ترین تیم تورنمنت

از نظر به ثمر رساندن بیش ترین گل به وسیله بازیکنان به تفکیک باشگاه ها تا به اینجای تورنمنت، پاری سن ژرمن با 10 گل رکورددار است و پس از اهالی پاریس که امباپه را در صدر جدول گلزنان می بینند، بارسلونا با 8، منچستریونایتد، منچسترسیتی و چلسی هرکدام با 6، تاتنهام و میلان هرکدام با 5 و فنرباغچه، بنفیکا، آژاکس و اتلتیکو مادرید هرکدام با 4 گل در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

منبع : فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2433

به "یکه تازی لیگ برتر انگلیس در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکه تازی لیگ برتر انگلیس در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید