گوشی هوشمند با هدفون درونی در راه است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، شرکت شیائومی به تازگی یک حق اختراع را به ثبت رسانده است که در آن شاهد طراحی یک موبایل با هدفون های بی سیمی هستیم که از بالای گوشی در آن فرو می فرایند و مانند دوربین پاپ آپ و قلم های گوشی های سری گلکسی نوت سامسونگ می توان در موقع احتیاج آنها را از گوشی بیرون کشید.

گوشی هوشمند با هدفون درونی در راه است

شرکت شیائومی اخیراً متقاضی ثبت اختراعات عجیب و طراحی های آینده نگرانه جالبی است. این شرکت که به تازگی از آن یک طراحی گوشی هوشمند با صفحه نمایش همه جانبه و کاملا بدون قاب و حاشیه و یک دوربین عکاسی 108 مگاپیکسلی مجهز به هوش مصنوعی دیدیم، اکنون با درخواست ثبت حق اختراع دیگری به میدان آمده است که یک گوشی هوشمند با قابلیت تعبیه هدفون های TWS درون آن را نشان می دهد.

واژه TWS مخفف True Wireless Stereo است که به هدفون های بی سیم که با بلوتوث به موبایل وصل می شوند و صدایی فوق العاده را فراهم می نمایند، گفته می گردد.

مثل همواره این اختراع جدید توسط پایگاه LetsGoDigital کشف و فاش شده است. این پایگاه ماه گذشته این طراحی را در اداره ملی مالکیت معنوی چین(CNIPA) یافته بود، اما اکنون به لطف اسناد ارائه شده در سیستم طراحی بین المللی لاهه که بخشی از دفتر مالکیت معنوی دنیا(WIPO) است، توانست این طراحی جدید را درک کند.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این گوشی هوشمند قادر به قرار دادن یک جفت هدفون بی سیم درون خود است. این طراحی شبیه به طراحی محفظه قلم های سری گلکسی نوت سامسونگ موسوم به S Pen است.

اگرچه ادغام هدفون های بی سیم با گوشی یک ایده جالب است، اما دارای کاستی هایی نیز هست. به عنوان مثال، تعبیه هدفون ها درون گوشی احتیاج به فضا در داخل گوشی دارد، بنابراین شرکت سازنده برای تحقق این طرح باید از چیزهایی مثل اندازه باتری کم کند تا فضای مورد احتیاج درون گوشی مهیا گردد.

به هر حال همه می دانیم که هر چیزی که به عنوان حق اختراع ثبت می گردد لزوما به بازار راه نمی یابد، اما هیچکس نمی داند کدام حق اختراعات قدم به دنیای واقعیت می گذارند و کدامشان در حد یک ایده و طراحی باقی می مانند. بنابراین الزاما انتظار نداریم که شیائومی در آینده نزدیک چنین گوشی هوشمندی را به بازار عرضه کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1399

به "گوشی هوشمند با هدفون درونی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی هوشمند با هدفون درونی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید