خبرنگاران سرمربی تیم ملی تپانچه: طلا و نقره المپیک با تکرار رکوردها حتمی است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران- خبرنگاران- سرمربی تیم ملی تپانچه ایران گفت: تیراندازان المپیکی اگر رکوردهای فعلی خود را در المپیک تکرار نمایند، کسب مدال طلا و نقره المپیک توکیو حتمی است.

خبرنگاران سرمربی تیم ملی تپانچه: طلا و نقره المپیک با تکرار رکوردها حتمی است

احمد نجفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تمرینات تیم از اردیبهشت ماه، پس از 2 ماه تمرینات مجازی شروع شد و اکنون هفته ای سه جلسه از ساعت 8 صبح تا 13 بعدازظهر تیراندازان در دو ماده 10 و 25 متر تمرینات خود را پیگیری می نمایند.

وی ادامه داد: تمرینات در حال حاضر فقط با حضور دو تیرانداز تپانچه المپیکی برگزار می گردد و گلنوش سبقت اللهی نیز تمرینات خود را در باشگاهی در اصفهان زیر نظر کادر فنی تیم ملی پیگیری می نماید و عملکرد روزانه خود را برای ما ارسال نموده و نواقص و ایرادات تمرین به وی یادآوری می گردد.

سرمربی تیم ملی تپانچه ادامه داد: در سایر روزهای هفته تیراندازان تمرینات خود را در خانه و با دستگاه اسکت یا شبیه ساز پیگیری می نمایند و کادر فنی عملکرد آنان را آنالیز می نمایند.

نجفی گفت طی یک ماه گذشته تیراندازان رشته تپانچه در دو مسابقه بین المللی آنلاین به میزبانی نمادین مالزی و اندونزی شرکت کردند و توانستند رکوردهای بسیار خوبی از خود بر جای بگذارند.

این مربی با سابقه رشته تپانچه افزود: در این رقابت ها جواد فروغی پیروز شد در هر 2 مسابقه با امتیاز 585 به عنوان نفر اول به مرحله فینال راه یابد و هانیه رستمیان نیز پیروز شد با امتیاز 578 در بخش زنان به عنوان نفر اول به فینال این رقابت ها صعود کند.

وی ادامه داد: شاید سطح این رقابت ها بالا نبود اما ما امتیازات المپیک و مسابقات دنیای را می دانیم و امتیازات فروغی و رستمیان در حدی است که اگر همین رکوردها را در توکیو تکرار نمایند، ایران نخستین مدال های تیراندازی را کسب خواهد نمود.

نجفی گفت: خوشبختانه رکورد کنونی تیراندازان نسبت به رکوردهایشان در اسفندماه کاهش نیافته و اگر تمرینات به همین شکل و منظم تا المپیک دنبال گردد، تیراندازان در اوج آمادگی راهی توکیو خواهند شد.

این سرمربی افزود: اگرچه برای بازی های المپیک و مسابقات دنیای برنامه ریزی شده است اما بعید نیست که با توجه به شرایط کرونا در دنیا این رقابت ها برگزار نگردد اما ما تیراندازان را برای حضور آماده در رقابت ها مهیا خواهیم کرد.

وی در مورد فشنگ مورد احتیاج برای تمرینات ماده 25 متر تپانچه نیز گفت: از بین 2 المپین رشته تپانچه فقط هانیه رستمیان در رشته 25 متر یا خفیف تمرین می نماید و به نظر می رسد تا زمان المپیک ما مسئله ای به لحاظ فشنگ نداریم.

به گفته نجفی فشنگ مورد نظر اسفندماه و در حاشیه مسابقات دنیای آلمان برای تیراندازان رشته تپانچه خریداری شده و اگرچه نتوانستند همه آن را وارد نمایند اما به اندازه ای فشنگ وجود دارد که احتیاج رستمیان به فشنگ را تا زمان المپیک تامین کند.

نجفی ادامه داد: همانطور که گفتم مسئله ای از نظر تامین فشنگ و ساچمه مورد احتیاج نداریم و در صورتی که بتوانیم به مسابقات اعزام شویم امکان خرید مقدار دیگری فشنگ برای تمرین بیشتر خواهیم داشت.

این مربی در سرانجام به مسابقات بین المللی و آنلاین هند اشاره نمود و گفت: سطح این رقابت ها نسبت به رقابت های آنلاین مالزی و اندونزی بالاتر است و می تواند محکی عالی برای تیراندازان باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1571

به "خبرنگاران سرمربی تیم ملی تپانچه: طلا و نقره المپیک با تکرار رکوردها حتمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمربی تیم ملی تپانچه: طلا و نقره المپیک با تکرار رکوردها حتمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید