توسعه زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت در دستور کار شورای ششم مشهد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران/خراسان رضوی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اهمیت موضوع زیارت و معنویت ناشی از آن، دوره ششم مدیریت شهری مشهد بر خود وظیفه می داند با ایجاد و توسعه زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت در جهت تسهیل هرچه بیشتر و برطرف دغدغه اسکان زائرین امام رضا(ع) یاری کند.

توسعه زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت در دستور کار شورای ششم مشهد

مهدی ناصحی پس از بازدید از زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت اظهار کرد: مشهد مقدس به واسطه وجود مضجع نورانی امام رضا(ع) سالانه شاهد حضور میلیون ها نفر از زائران و دلباختگان امام مهربانی ها است؛ یکی از وظایف مهم مدیریت شهری مشهد پیگیری تسهیل در امور زائران است.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه های اصلی زائران امام رضا(ع)، مربوط به اسکان آن هاست که متاسفانه با افزایش هزینه های اقامت زائرین، حضور آن ها را کمرنگ خواهد نمود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت موضوع زیارت و معنویت ناشی از آن، اعلام کرد: دوره ششم مدیریت شهری مشهد بر خود وظیفه می داند با ایجاد و توسعه زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت در جهت تسهیل هرچه بیشتر و برطرف دغدغه اسکان زائرین امام رضا(ع) یاری کند.

ناصحی ادامه داد: بازدیدی از زائرسراهای مقرون به صرفه قیمتی که در اختیار استان های مختلف بود، داشتیم و شکرخدا در مجموع از پیشرفت خوبی برخوردار بودند و امیدواریم در کوتاه مدت به مرحله بهره برداری برسند.

وی درخصوص نوع مشارکت مدیریت شهری مشهد در این پروژه ها مطرح کرد: بسته به نوع احتیاج استان ها، مدیریت شهری در توسعه و بهره برداری از زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت با تمام توان پای کار است؛ این مشارکت ها شامل تامین زمین، تخفیف در عوارض و پروانه ساخت رایگان بوده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در دوره ششم مدیریت شهری نیز امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم اقدامات موثر و ماندگاری در راستای ارائه خدمت و تسهیل زیارت زائرین به ویژه قشر کم عایدی با حداقل هزینه ها داشته باشیم.

ناصحی اظهار کرد: آن چیزی که امروز به عنوان زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت دیدیم، با بسیاری از هتل های خوب از نظر طراحی و کیفیت برابری می کرد که هزینه های حداقلی از زائرین امام رضا(ع) دریافت خواهد نمود؛ بنیاد زائر هم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه داشته و پشتیبانی مدیریت شهری مشهد نیز همراهشان خواهد بود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، وی همکاری سایر دستگاه های شهری، استانی و ملی مرتبط با حوزه زیارت را لازمه تسریع اقدامات مدیریت شهری مشهد دانست و اعلام کرد: شهرداری مشهد تمام توان و امکانات خود را به کار گرفته تا زائرین با آرامش بیشتری بتوانند به زیارت بپردازند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص بعضی زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت که شرایط شان تعیین نیست، در سرانجام گفت: ما به عنوان مدیریت شهری مشهد، زمین مورد احتیاج زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت برای همه استان ها را تامین و بحث پروانه ساخت شان را به صورت رایگان فراهم کردیم، اما بعضی استان ها به هردلیلی آغاز عملیات ساختمانی را نداشتند که در مرحله اول باتوجه به تغییراتی که در دولت انجام شده به آن ها فرصت می دهیم و اگر به نتیجه نرسند از بند فسخ موجود در قراردادها استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2135

به "توسعه زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت در دستور کار شورای ششم مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت در دستور کار شورای ششم مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید