تور روسیه: گزارش نشریه آمریکایی درباره جنگنده سوخو، 27 روسیه

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، یک نشریه آمریکایی با اشاره به ظرفیت تسلیحاتی و مختصات پروازی هواپیماهای جنگنده سوخو-27 روسی، این هواپیمای جنگی را از برترین انواع جنگنده های نسل چهارم در دنیا نامیده است.

تور روسیه: گزارش نشریه آمریکایی درباره جنگنده سوخو، 27 روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نشریه آمریکایی 19FortyFive امروز در مطلبی نوشته است، جنگنده های سوخو-27 روسی یکی از برترین انواع جنگندهای نسل چهارم در دنیا بشمار می فرایند.

در این مقاله یادآوری شده که جنگنده سوخو-27 قادر به حمل تا 10 موشک یا مجموعه ای از بمب ها و موشک ها، به همراه مهمات نظامی آنهاست. چنین ظرفیتی به خلبان آن اجازه می دهد تا مبادرت به پرتاب موشک هوا به هوا کند. علاوه بر این، این جنگنده های روسی دارای برترین سیستم اویونیکی (سیستم الکترونیک هوانوردی) هستند.

این نشریه آمریکایی بعلاوه به برد پرواز بسیار زیاد و ظرفیت بالای تسلیحات جنگنده سوخو-27 اشاره نموده و بعنوان یکی از کاستی های این هواپیمای روسی هم، فقدان قابلیت گریز از رادارها و تجربه ناکافی در عملیات نظامی را نام برده است.

لازم به یادآوری است که جنگنده های سوخو-27 ساخت اتحاد جماهیر شوروی و بعد فدراسیون روسیه، از جمله هواپیماهای نظامی نسل چهارم هستند. البته این ماشین پرنده طی سال های اخیر تغییرات زیادی پیدا نموده است: از جمله مدرن ترین این نوع جنگنده ها، هواپیمای سوخو-35 نسل 4++ است.

از جمله مختصات جنگنده های سوخو-27 و انواع مدرهمه شده آنها، شکل خاص این هواپیماست که به سرعت پرواز آن یاری نموده و قدرت فوق العاده و امکان انجام مانورهای مختلف در پروازها در بالاترین فضای ممکن را تأمین نموده و دقیقاً به همین جهت به مار کبری پوگاچیف معروف شده است.

پیش از این هم کارشناسان آمریکایی اعتراف نموده بودند که جنگنده های تازه سوخو-57 روسیه که کیش و مات لقب دارند، مزیت های بسیاری از لحاظ قدرت مانور و امکانات راداری، بر هواپیماهای آمریکایی اف-35 دارند. به گفته آنها البته قابلیت رزمی این جنگنده روسی به مهارت خلبان آن هم بستگی زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2109

به "تور روسیه: گزارش نشریه آمریکایی درباره جنگنده سوخو، 27 روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: گزارش نشریه آمریکایی درباره جنگنده سوخو، 27 روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید