گردش اقتصادی 60 میلیارد تومانی انیمیشن سازی در کشور ، سهم ایران از بازار های جهانی زیر یک میلیارد دلار است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سالانه 2 هزار و 700 میلیارد دلار سهم گردش اقتصادی صنایع خلاق در دنیا بوده و سهم ایران زیر یک میلیارد دلار است.

گردش اقتصادی 60 میلیارد تومانی انیمیشن سازی در کشور ، سهم ایران از بازار های جهانی زیر یک میلیارد دلار است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان در نشست خبری رویداد رویازی 2 (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید اظهار کرد: معاونت علمی به دنبال تثبیت علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در جامعه بوده و طی چند سال گذشته کوشش نموده تا با توجه به اقتصادی که برپایه علم بنا شده و از خام فروشی دوری می نماید فعالیت خود را ادامه دهد.

وی ادامه داد: با همین دیدگاه هم بود که کوشش شد تا زیست بوم های پارک علم و فناوری و مراکز نوآوری ایجاد شوند، زیرا تفکر ما این است که فناوران به جای اینکه از دولت وام بگیرند باید از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده نمایند.

کرمی اضافه کرد: در گذشته کارخانه های نوآوری و مراکز رشد در کشور کم بود، اما امروز شاهد آنیم که کارخانه های سنتی و فرسوده ای که در دل شهر ها قرار داشتند با عنوان کارخانه نوآوری محلی برای فعالیت استارت آپ ها شده اند.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری تشکیل ستاد فناوری های نرم و هویت ساز بود که به دنبال تثبیت گفتمان علوم و فناوری در کشور است.

دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان در مورد راه اندازی رویداد رویازی در کشور گفت: از آنجا که انیمیشن سازی یکی از کار های اقتصادی و پولساز در دنیا است این رویداد را برگزار کردیم؛ سالانه دو هزار و 700 میلیارد دلار گردش اقتصادی انیمیشن و صنایع خلاق در دنیا است و متاسفانه سهم ایران از این حوزه زیر یک میلیارد بوده و نهایتا 60 میلیارد تومان پولی است که در این حوزه بین ساختار ها و سازمان های مرتبط رد و بدل می گردد.

وی تاکید نمود: رویازی به دنبال ایجاد زیست بومی است که انیمیشن کشور دنیای گردد، زیرا امروز شاهد آنیم که یک کارگردان یا تهیه نماینده باید علاوه بر انیمیشن سازی کار های بازاریابی و فروش انجام دهد که راندمان کار را پایین می آورد.

کرمی گفت: در دومین رویداد رویازی مسئله فراوری کاراکتر و فراوری انیمیشن مورد توجه ما بوده، زیرا معتقدیم کاراکتر باید مانا و ماندگار باشد به طوری که در صنایع خلاق شکل گیری فراوری و بازار انیمیشن جانبی با اصول علم و اقتصاد کشور هم راستا گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 948

به "گردش اقتصادی 60 میلیارد تومانی انیمیشن سازی در کشور ، سهم ایران از بازار های جهانی زیر یک میلیارد دلار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش اقتصادی 60 میلیارد تومانی انیمیشن سازی در کشور ، سهم ایران از بازار های جهانی زیر یک میلیارد دلار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید