کشف شی مرموز در کهکشان راه شیری

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، معلوم شد که PG 1610 + 062 یک ستاره عظیم جوان است که با سرعتی کافی برای خروج از کهکشان راه شیری در حرکت می باشد.

کشف شی مرموز در کهکشان راه شیری

گروهی از ستاره شناسان آثار یک شیئی مرموز را در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری کشف نموده اند که منشأ آن نامعلوم است. یک تیم بین المللی از ستاره شناسان، ستاره متحرک PG 1610 + 062 را کشف کردند که از اثر قوه جاذبه سیاه چاله متوسط، که موجودیت آن در کهکشان راه شیری طی مدت طولانی هنوز ثابت نشده بود، پراکنده شده است.

پژوهشگران این ستاره را با استفاده از تلسکوپ Kek (هاوایی) مشاهده نموده، سرعت چرخش و سرعت شعاعی آن را اندازه گیری نموده و همچنین ترکیب شیمیایی آن را معین کردند.

معلوم شد که PG 1610 + 062 یک ستاره عظیم جوان است که با سرعتی کافی برای خروج از کهکشان راه شیری در حرکت می باشد.

طبق محاسبات دانشمندان، ممکن است دلیل چنین سرعت بالا، سیاه چاله ها با جرم متوسط باشد. ستاره PG 1610+062 نزدیک ترین ستاره به سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری است و هر 16 سال یکبار آن را دور می زند. پژوهشگران در امریکا و موسسه ماکس پلانک آلمان برای بیش از 20 سال است که تغییرات آن را زیر نظر دارند.

طبق پیش بینی های دانشمندان، سیاهچاله های متوسط باید در خوشه های ستاره های جوان و در بازو های مارپیچی راه شیری وجود داشته باشد، اما تاکنون چنین اشیایی کشف نشده بودند. علاوه بر این، راز چگونگی پیدایش این اجسام آسمانی تا به حال نامعلوم باقی مانده است.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 674

به "کشف شی مرموز در کهکشان راه شیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شی مرموز در کهکشان راه شیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید