کاهش 30 درصدی واردات نفت چین از ایران به دلیل تعمیر پالایشگاه ها

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: به دلیل انجام تعمیرات در پالایشگاه های چینی واردات نفت این کشور از ایران در اوت 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد کاهش یافت و به 311 هزار و 653 بشکه در روز رسید.

کاهش 30 درصدی واردات نفت چین از ایران به دلیل تعمیر پالایشگاه ها

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، به دلیل انجام تعمیرات در پالایشگاه های چینی مشتری نفت ایران، واردات نفت این کشور از ایران نسبت به یک سال قبل نزدیک به 30 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم از ماه اکتبر تاکنون رسید.

چین پس از انعقاد توافق هسته ای ژنو آغاز به افزایش خرید نفت از ایران کرد. از آن موقع تاکنون بخش عمده افزایش فروش نفت ایران مربوط به خریدهای چین بوده است.

ایران و قدرت های جهانی همچنان دارای اختلافاتی اساسی برای رسیدن به توافق جامع هسته ای هستند و به گفته یک مذاکره کننده ارشد ایران، با جاده ای سخت برای رسیدن به توافق روبرو اند.

آمارهای گمرکی چین در روز دوشنبه نشان داد، واردات نفت چین از ایران در ماه اوت به 1.32 میلیون تن، معادل 311 هزار و 653 بشکه در روز رسید که 28.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

واردات روزانه نفت چین از ایران در ماه اوت نسبت به 558 هزار و 865 بشکه در روز ماه جولای، 44.2 درصد کاهش داشت.

یک مدیر تجاری آگاه از صادرات نفت ایران به چین گفت: هیچ دلیل سیاسی ای پشت این کاهش نیست و دلایل فنی نظیر عملیات تعمیرات در بعضی پالایشگاه های چنینی علت آن است.

وی اضافه کرد: اگر شما به آمارهای میزان خرید نفت سال جاری نگاه کنید، ارقام همچنان مطابق با حجم ذکر شده در قراردادهاست.

بر اساس آمارها، واردات نفت چین از ایران در بازه زمانی ژانویه تا اوت سال جاری به 19.3 میلیون تن، معادل 578 هزار و 630 بشکه در روز رسیده که 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

یک منبع ارشد در شرکت دراگون آروماتیکس، یک فراوری کننده مستقل محصولات پتروشیمی و مشتری ثابت میعانات پارس جنوبی ایران گفت، این شرکت از اواسط اوت، فعالیت های پالایشگاهی خود را به مدت 3 هفته برای انجام تعمیرات تعطیل نموده است.

واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل به عددی بی سابقه رسید و در ماه می نیز بالا باقی ماند. به گفته مقامات صنعتی، شرکت سینوپک چین به دلیل ارزان تر بودن نفت ایران نسبت به نفت مشابه عربستان، از سال گذشته اقدام به افزایش خرید نفت از ایران نموده است.

بر اساس گزارش گمرک چین، ایران پنجمین تامین کننده بزرگ نفت چین است. رشد صادرات نفت ایران به چین در بازه زمانی ژانویه تا اوت، سریع ترین رشد میزان فروش نفت در میان تامین کنندگان اصلی نفت این کشور (عراق، عمان، آنگولا، روسیه و عربستان) به شمار می رود.

96

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 812

به "کاهش 30 درصدی واردات نفت چین از ایران به دلیل تعمیر پالایشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 30 درصدی واردات نفت چین از ایران به دلیل تعمیر پالایشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید