افزایش 40 درصدی واردات نفت چین از ایران در جولای 2014

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: آمارهای گمرکی چین نشان داد که واردات نفت خام چین از ایران در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40.6 درصد افزایش یافته و به 558 هزار و 865 بشکه در روز رسیده است.

افزایش 40 درصدی واردات نفت چین از ایران در جولای 2014

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمارهای گمرکی چین در روز پنجشنبه نشان داد که واردات نفت خام چین از ایران در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40.6 درصد افزایش یافته است.

پس از انعقاد توافق هسته ای ژنو در ماه نوامبر سال گذشته، چین آغاز به افزایش خرید نفت از ایران کرد. از آن موقع تاکنون بخش عمده ای از افزایش صادرات نفت ایران به آسیا، ناشی از خریدهای چین بوده است.

به گفته منابع صنعتی، شرکت سینوپک، پالایشگاه مهم دولتی چین به علت ارزان بودن نفت ایران نسبت به نفت مشابه عربستان، سال جاری نفت بیشتری از این کشور خریداری نموده است.

افزایش واردات میعانات، که نوعی نفت سبک است، از میدان گازی پارس جنوبی نیز در افزایش ارقام صدور نفت ایران موثر بوده است. چین، میعانات را به عنوان نفت خام محسوب می نماید.

بر اساس آمارهای رسمی گمرکی، واردات نفت چین از ایران در ماه جولای به 2.37 میلیون تن معادل 558 هزار و 865 بشکه در روز رسیده که 5 درصد نسبت به واردات 531 هزار و 200 بشکه ای ماه ژوئن افزایش نشان می دهد.

واردات از ایران در بازه زمانی ژانویه تا جولای 617 هزار و 670 بشکه در روز بود که 47 درصد نسبت به 420 هزار و 263 بشکه در روز یک سال قبل، افزایش نشان می دهد.

واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل به رقمی بی سابقه رسید و در ماه می نیز بالا باقی ماند. آمارهای ماه جولای برابر با دیگر ماه ها از دسامبر تاکنون است و همچنان در نزدیکی میزان واردات نفت چین از این کشور در زمان قبل از سال 2012، یعنی پیش از اعمال تحریم های غرب است.

به گفته منابعی که حرکت تانکرها را رصد می نمایند، صادرات کل نفت ایران پس از افزایش در ماه می، در ماه جولای برای دومین ماه متوالی کاهش یافت، اما میزان فروش نفت این کشور همچنان اندکی بیش از یک میلیون بشکه در روزی است که بر اساس توافق ماه نوامبر مجاز می باشد.

116

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 783

به "افزایش 40 درصدی واردات نفت چین از ایران در جولای 2014" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 40 درصدی واردات نفت چین از ایران در جولای 2014"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید