ژاپن کاوشگر تغییر شکل دهنده به ماه می فرستد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، آژانس فضایی ژاپن تصمیم دارد یک ربات تغییر شکل دهنده کروی را به سطح ماه بفرستد. این ربات پس از رسیدن به مقصد، اطلاعات لازم برای ارسال فضانوردان به ماه را جمع آوری می نماید.

ژاپن کاوشگر تغییر شکل دهنده به ماه می فرستد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

JAXA یکی از سازمان های فضایی سراسر دنیا است که تصمیم دارند فناوری های نوینی برای حضور طولانی مدت فضانوردان روی ماه بسازند. برای این منظور این سازمان در نظر دارد کاوشگری بسازد که می تواند فضانوردان را به طور ایمن در ماه جابجا کند.

به همین دلیل این سازمان با همکاری سونی، دانشگاه دوشیشا و شرکت اسباب بازی سازی تومی یک ربات تغییر شکل دهنده می سازد. همچنین شرکت اکتشافات ماه ispace قرار است در 2022 میلادی با استفاده از لندر خود این ربات را به ماه ببرد.

این ربات 250 گرمی هنگام سفر به ماه به شکل یک کره با قطر 800 میلیمتری خواهد بود. اما پس از رسیدن به سطح سیاره، به ربات دستور داده می گردد تا در شرایط عملیاتی قرار گیرد. در این حالت ربات باز می گردد و دو نیمه سپر محافظتی آن به عنوان چرخ های ابزار عمل می نمایند.

ربات کوچک علاوه بر ثبت تصاویر از ماه، اطلاعات نیز جمع آوری می نماید. از آنجا که ربات کوچک تر از آن است که یک فرستنده در آن جای گیرد، اطلاعات جمع آوری شده به لندر ماه منتقل می گردد.

سازمان فضایی ژاپن خواستار گسترش دانش خود درباره سنگ و خاک ماه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1914

به "ژاپن کاوشگر تغییر شکل دهنده به ماه می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن کاوشگر تغییر شکل دهنده به ماه می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید