چین رئیس دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو را تغییر داد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، چین رئیس دفتر نظارت بر امور هنگ کنگ و ماکائو را که عالی ترین مقام دست نشانده پکن محسوب می شد، در هفته ای که غالبا با اعتراضات ضد دولتی خشونت بار در اراضی تحت کنترل چین همراه بود، جایگزین کرد.

چین رئیس دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو را تغییر داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت منابع انسانی چین امروز (پنج شنبه) اعلام نمود، ژانگ ژیائومینگ از سمت مدیریت دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو برداشته می گردد و ژیا بائولونگ 67 ساله که معاون کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین است، جایگزین او می گردد.

هنگ کنگ با بیش از هفت ماه اعتراضات ضد دولتی علیه لایحه استردادی که اجازه می داد مظنون ها برای محاکمه به سرزمین اصلی اعزام شوند، روبرو شد. برکناری ژانگ بعد از اقدام ماه ژانویه پکن برای عزل رئیس دفتر نمایندگی هنگ کنگ انجام می گردد.

ژیا بائولونگ از سال 2003 تا 2007 که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به عنوان دبیر حزب کمونیست در استان چجیانگ کار می کرد، معاون او بود. او سال 2015 با کمپین نابودی کلیساهای زیرزمینی در آنجا به داشتن رویکردی سختگیرانه معروف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1002

به "چین رئیس دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین رئیس دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید