چین از احتمال حضور اتباع این کشور در گروهک داعش اطلاع داد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: نماینده ویژه چین در خاورمیانه امروز دوشنبه تاکید نمود: بعضی از نیروهای افراطی منطقه ژین جیانگ برای آموزش به خاورمیانه آمده اند و برای مشارکت در جنگ داخلی عراق وارد خاک این کشور شده اند.

چین از احتمال حضور اتباع این کشور در گروهک داعش اطلاع داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ چین بارها نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید خشونت ها در عراق و گسترش نفوذ گروه تکفیری داعش اعلام نموده است. داعش بخش زیادی از شمال عراق از جمله شهر موصل را تصرف نموده است.

بر اساس این گزارش داعش با تغییر نام خود به دولت اسلامی ادعای ایجاد خلافت و حکومت اسلامی در عراق و سوریه را مطرح نموده است. وو سایکه نماینده چین در خاور میانه که به تازگی از این منطقه بازگشته است به خبرنگاران گفت: چین به شدت نگران نقش گروه های افراطی در سوریه و عراق بوده است. درگیری ها و بحران های کنونی در خاورمیانه فضای لازم برای ادامه حیات و بقای گروه های تروریستی را فراهم نموده است. بحران سوریه این کشور را به مرکز آموزش نیروهای تندرو و اعزام آنها به سایر کشورها تبدیل نموده است.

وی در ادامه توضیح داد: این نیروهای افراطی و تندرو از کشورهای اسلامی؛ اروپا؛ آمریکای شمالی و چین می آیند. این نیروهای افراطی زمانی که به کشورهای خود بازمی گردند تهدید امنیتی و چالش بزرگی به شمار می روند.

وی اضافه کرد: نیروهای تندرو از منطقه ژین جیانگ چین برای دیدن آموزش به خاور میانه رفته و سپس برای شرکت در جنگ عراق وارد مرزهای این کشور شده اند. اویغورها که در منطقه ژین جیانگ زندگی می نمایند سالهای زیادی است که قصد تشکیل دولت مستقلی را دارند.

مقام های پکن بر این باورند که بعضی اویغورها طی سالهای اخیر به افغانستان و پاکستان رفته اند. این مقام ارشد چینی اشاره ای به تعداد شهروندان این کشور که به خاورمیانه رفته اند ننموده است ولی تاکید نمود: بر اساس گزارشهای منتشر شده در رسانه های خبری فکر می کنم تعداد این افراد حدود 100 نفر باید باشد.

وی گفت: در جریان سفر به خاورمیانه در مورد این مساله با مقامهای کشورهای منطقه به خصوص ترکیه رایزنی و صحبت کردم. بعضی از شهروندان چینی که برای آموزش نظامی به خاورمیانه آمده اند دیگر به چین بازنگشته و احتمالا وارد مرزهای عراق شده اند.

نهادهای جاسوسی آمریکا اعلام کردند: حدود 7 هزار نفر از 23 هزار نیروی افراطی و تندرو که در سوریه می جنگند اتباع خارجی هستند و اکثر آنها از کشورهای اروپایی به سوریه آمده اند.

نماینده چین در خاور میانه توضیح داد: پکن همه کوشش خود را برای مقابله کشورهای خاورمیانه با تروریسم به کار خواهد گرفت چرا که این مساله به نفع چین نیز خواهد بود. چین قربانی افراطی گری و فعالیت های تروریستی است و حمایت ما از مقابله با تروریسم به نفع خود ما نیز خواهد بود.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 759

به "چین از احتمال حضور اتباع این کشور در گروهک داعش اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از احتمال حضور اتباع این کشور در گروهک داعش اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید