چهارمین جلسه کارگروه تخصصی صنایع دستی بوشهر برگزار گردید

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، چهارمین کارگروه تخصصی صنایع دستی استان بوشهر با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در محل دفتر معاونت استانداری بوشهر برگزار گردید.

چهارمین جلسه کارگروه تخصصی صنایع دستی بوشهر برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر، ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های اجرا شده طبق مصوبات جلسه قبل گفت : در بحث تبلیغات ، اداره کل میراث فرهنگی با الگو و شاکله های خاصی در بحث صنایع دستی کارهایی را صورت داده است.

مهدی زاده ادامه داد: نمایشگاه مختلفی را در سطح استان برگزار نموده ایم و برشور هایی را برای صنایع دستی طراحی و به زودی به بانک ها و برخی از ادارات برای آشنایی با صنایع دستی و خرید به عنوان هدیه ارائه خواهیم داد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به کسب 2 مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی توسط بانوان بوشهری گفت: سال جاری افتخار داشتیم در بحث صنایع دستی دو اثر را به ثبت جهانی برسانیم و این نشان از فاخر بودن صنایع دستی استان بوشهر دارد که برای این دو بانو پس از دریافت گواهینامه اصلی مراسم ویژه ای ترتیب خواهیم داد.

ارغوان مهدی زاده گفت: در بحث بیمه عشایری اطلاع رسانی های لازم را انجام داده ایم و برخی از مسائل آنها را برطرف و امروز در مرحله اقدام هستیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی بوشهر ادامه داد: در شهرستان های استان بوشهر باید المان هایی از صنایع دستی در برخی از پارک ها و میادین نصب گردد که قبل از آن باید کارشناسی های لازم صورت پذیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوشهر در سرانجام گفت : امروز در برخی از رشته های صنایع دستی با کمبود مواد اولیه روبرو هستیم که این نشان از توسعه در این صنایع است و باید راهکار هایی به وسیله همکاری با سایر سازمانها و ادارات صورت پذیرد.

در این جلسه نماینده اداره پست ضمن همکاری در زمینه ارسال محصولات صنایع دستی با تخفیفات ویژه برای حمایت و پیشنهادات دیگری در این بحث خواهان تعاملات بیشتر و جلسات مشترک با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان شد.

نماینده تعاونی های جهاد کشاورزی نیز با ارائه راهکار جهت تامین مواد اولیه برای صنایع دستی حصیر بافی که امروز با مشکل مواد اولیه روبرو است ، قول همکاری و مساعدت دادند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 365

به "چهارمین جلسه کارگروه تخصصی صنایع دستی بوشهر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین جلسه کارگروه تخصصی صنایع دستی بوشهر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید