چطور 24 ساعت را در میلان بگذرانیم؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، 24 ساعت در میلان ایتالیا

فرض کنید که عصر به میلان، مرکز ناحیه لمباردی رسیده اید و می خواهیم تا فردا در این شهر بمانید. می خواهیم بهتان برنامه سفر بدهیم، برنامه ای که شما را به سه تا از بهترین محله های شهر می برد و بدون اینکه وقت زیادی از شما بگیرد مهمترین قسمت های شهر را به شما نشان می دهد. در همین فرصت کم به میدان مرکزی شهر می روید و مهمترین جاذبه های شهر را می بینید، به موسیقی محبوب شهر گوش می دهید و خوشمره ترین غذاهای شمال ایتالیا را می خورید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا بگوییم چطور 24 ساعت را در میلان بگذرانید.

چطور 24 ساعت را در میلان بگذرانیم؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

روز اول

ساعت 6 عصر

برای تماشای کلیسای باشکوه جامع شهر به مهمترین میدان اصلی یعنی میدان دل دوئومو (Piazza del Duomo) بروید. هیچ می دانستید که بزرگ ترین و جذاب ترین بنای گوتیک ایتالیا همین کلیسای جامع است؟ کلیسایی که برای ساختش از مرمرهای سفید مایل به صورتی دریاچه ماجیوره استفاده شده است. اگر به بالای بام این کلیسا بروید فرصت این را دارید تا با تماشای چشم انداز پانارومایی از شهر، معماری درخشان بناها را تحسین کنید. حتی شانس این را دارید تا غروب تماشایی شهر را هم از این بالا ببینید.

از کلیسای جامع تا ناحیه بررا (Brera) راه زیادی نیست در این محله یک زندگی رمانتیک اروپایی را کاملا از نزدیک می بینید؛ آپارتمان های جذاب، ساختمان ها عمومی باشکوه و در گوشه هر خیابان سنگ فرش شده یک شیرینی فروشی یا رستوران. این بناها ک به سبک رنوسانس ساخته شده اند در کنار سقف هایی با گنبدهای شیشه ای از چشم اندازهای جذاب شهرند.

ساعت 7:30 عصر

وقتی به خیابان های تنگ و باریک محله بررا رسیدید به یک کافه بروید تا قهوه های اصیل میلانی را امتحان کنید. حوالی عصر، ساعت های 6 تا 8 این کافه ها پر از آدم هایی می شوند که برای گذراندن عصر به اینجا می آیند.

ساعت 8:30 عصر

محله بررا پر از رستوران های باشکوه است برای همه سلایق و بودجه ها. اگر به دنبال آشپزی کلاسیک ایتالیایی هستید به رستوران کوچک و محبوب لاتاریا بروید سراشپز آرتورو ماگی از سال 1965 تا به حال صاحب این رستوران است و غذاهای خوشمزه و سنتی شمال ایتالیا را درست می نماید. این رستوران کوچک فقط 8 میز و جایگاه دارد و آخر هفته ها هم تعطیل است. می توانید در این رستوران یک شام خوشمزه ایتالیایی بخورید و ببینید غذاهای اصیل ایتالیایی چه طعمی دارند.

ساعت 10:30 شب

از ناحیه بررا مستقیم به سمت شمال و منطقه ایسولا بروید و در کنسرت های موسیقی شرکت کنید. اینجا یکی از فرهنگی تری نقاط میلان است و هنرمندان بین المللی زیادی برای اجرای نمایش و کنسرت به این محله می فرایند و در اجراهای خود ویژگی خاص این ناحیه را منعکس می نمایند.

روز دوم

ساعت 10 صبح

برای تماشای فرهنگ و هنر به مجموعه فوندازیون پرادا (Fondazione Prada)بروید. در کافه این مجموعه کیک های خوشمزه و قهوه بخورید و از مجموعه های گالری دیدن کنید. معماری این مجموعه از دیگر معماری های شهر متفاوت است و با این طراحی منحصربفرد جایی مناسب برای تجربه هنر معاصر و مدرن شهر به وجود آمده است.

ساعت 1 ظهر

باز هم ظهر شد و وقت ناهار! مطمئنا دلتان می خواهد در ایتالیا که به یکی از بهترین مقاصد شکم گردی معروف است غذای خوشمزه ای بخورید پس چه زمانی بهتر از حالا که ساعت 1 ظهر است و پس از گشت و گذاری طولانی حسابی گرسنه هستید. دوست دارید برای خوردن ناهار یکی از بهترین رستوران های شهر را به شما معرفی می کنیم؟ کافیست از مجموعه فوندازیون پرادا 15 تا 20 دقیقه پیاده روی کنید تا به خانه ای به اسم اون پوستو ا میلانو در منطقه پورتا رومانا برسید، خانه ای که در قدیم مزرعه بود اما امروز به رستوران، مهمان خانه و مرکز برگزاری رویدادهای فرهنگی تبدیل شده است. نکته جذاب درباره این رستوران این است که مواد اولیه همه غذاهای آن در مزرعه کناری به عمل می آید. این رستوران به روی یک حیاط و باغ سرسبز باز می گردد برای همین در روزهای آفتابی جایی مخصوص و خاص برای صرف ناهار است. در این رستوران غذاهای فصلی، غذاهای گیاهی و غذاهای سنتی ایتالیایی را امتحان می کنید و خیالتان راحت است که همه غذاها تازه و مقوی است.

ساعت 3 عصر

بعد از ناهار آرامش رستوران را رها کنید و به مرکز شهر برگردید می توانید به راحتی سوار مترو شوید و در عرض 15 دقیقه به مرکز برسید. در هنگام خروج از مترو چشمتان به قلعه اسفورزا می افتد، قلعه ای که در میان بزرگ ترین پارک شهر یعنی پارک سمپیونه واقع شده است و معماری جذابش چشمانتان را خیره می نماید. قلعه اسفورزا بعد از کلیسای جامع، دومین نماد مهم میلان و بهترین محل برای کشف تاریخ قرون وسطایی و تاریخ مدرن شهر است. این قلعه شاهد دوره حکومت اسپانیایی، امپراتوری هابسبورگ و ناپلئونی ها بوده و در قرن 15 ساخته شده اما در دهه های بعد بارها نوسازی های مختلف را به خود دیده است. این قلعه موزه ها و گالری های زیادی دارد و تعدادی از برجسته ترین آثار هنری در آن ها به نمایش در می آید.

ساعت 5 عصر

از پارک سمپیونه به سمت طاق صلح میلان بروید و با چند قدمی پیاده روی به خیابانی سرسبز به اسم کورسو سمپیونه برسید که پر از کافه ها و رستوران هاست می توانید در این خیابان بستنی مخصوص ایتالیایی سفارش دهید و خودتان را برای خداحافظی از شهر جذاب میلان آماده کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 938

به "چطور 24 ساعت را در میلان بگذرانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور 24 ساعت را در میلان بگذرانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید