پرچم شاسی بلندها در چین و آمریکا بالاست

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، چینی ها 15 درصد و کل دنیا حدود 3.1 درصد از تقاضای خود برای خودروهای شاسی بلند را کم نموده ولی در اقصی نقاط دنیا همچنان شاسی بلندها پرطرفدارترین اتاق در بین گونه های مختلف خودرویی هستند. مصداق شاخص این ادعا هم افزایش سهم بازار این قبیل محصولات است که در نیمه اول سال 2018 به 35.9 درصد رسیده بود و حالا به رغم افت گسترده تقاضا، به 37.5 درصد در نیمه نخست سال 2019 رسیده است.

پرچم شاسی بلندها در چین و آمریکا بالاست

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در واقع به رغم اینکه فروش مجموع خودروهای اس یووی اعم از کراس اوور و شاسی بلند از 15 میلیون و 540 هزار دستگاه در نیمه نخست سال 2018 به 15 میلیون و 60 هزار دستگاه در نیمه اول 2019 کاهش یافته ولی چون افت فروش جهانی خودرو ابعادی گسترده تر از این داشته، سهم بازار خودروهای شاسی بلند خود به خود افزایش یافته است.

در بین بازارهای مختلف هم فعلا این چین است که با فروش چهار میلیون و 680 هزار دستگاه از خودروهای اس یووی طی شش ماه 44 درصد کل بازار خود را در اختیار سازندگان این محصول قرار داده است. البته چینی ها سال جاری در نیمه اول حدود یک هفتم از سهم فروش خود در این رده را از دست داده اند ولی همچنان پرچم شاسی بلندها در این کشور بالاست.

شاسی بلندها البته در آمریکا و کانادا گل کاشته اند و تا خاتمه تابستان به ترتیب با حدود 2 و 1 درصد رشد فروش، در نهایت با حجم کلی سه میلیون و 850 هزار دستگاه و 444 هزار دستگاه وضعیت جالبی را تجربه نموده اند. خریداران آمریکایی که در کنار اهالی کانادا از خودروهای مرتفع به دشت استقبال می نمایند، چیزی نزدیک به 45 درصد کل بازار خودرو این کشور را در برگرفته اند. بعد از این دو کشور اما این اروپایی ها هستند که حدود 37 درصد سهم بازار را با مجموع فروش بیش از سه میلیون دستگاهی به خاتمه برده اند.

آلمانی ها، مردم انگلستان، ایتالیایی ها، فرانسوی ها و اسپانیایی ها هم با نرخ های رشد 13، 7، 8، 3 و 9 درصدی به ترتیب در شش ماهه ابتدایی سال 2019 تعداد 576، 518، 438، 433 و 314 هزار دستگاه از انواع محصولات اس یووی، کراس و شاسی بلند را خریداری نموده اند. نکته جالب این میان آسیای میانه و منطقه CIS یا قفقاز است که در کنار روسیه، با 45 درصد سهم بازار خود را به شدت هوادار محصولات بلندقامت نشان می دهند. همسایگان خاورمیانه ای عزیز هم با نرخ 39 درصدی از علاقه مندان به این قبیل تولیدات به شمار می روند.

منبع: دیوار
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 635

به "پرچم شاسی بلندها در چین و آمریکا بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچم شاسی بلندها در چین و آمریکا بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید