پادشاه عربستان وارد مالزی شد، ملک سلمان تعطیلات را در جزیره بالی می گذراند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پادشاه عربستان امروز (یکشنبه) در ابتدای تور آسیایی خود که حدود یک ماه طول می کشد وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد.

پادشاه عربستان وارد مالزی شد، ملک سلمان تعطیلات را در جزیره بالی می گذراند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، محمد نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر، هشام الدین حسین، وزیر دفاع و تعدادی از مسئولان مالزی به استقبال از ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان آمده بودند.

پادشاه عربستان با خودوریی رسمی به مقر مجلس مالزی منتقل شد. در میان استقبال کنندگان از پادشاه عربستان، سلطان محمد پنجم پادشاه مالزی نیز حضور داشت.

سفر ملک سلمان به مالزی چهار روزه خواهد بود.

پادشاه عربستان شنبه شب در راس هیاتی از مسئولان این کشور ریاض را به مقصد هفت کشور آسیایی ترک کرد. این نخستین سفر آسیاسی پادشاه عربستان از زمان رسیدن به قدرت است.

قرار است ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سفرهای آسیایی خود به مالزی، اندونزی، برونئی، ژاپن، چین، مالدیو و اردن برود.

این نخستین سفر آسیایی پادشاه عربستان از زمان تکیه وی بر تخت سلطنت در ژانویه 2015 است. در مدتی که پادشاه در کشور نیست اداره امور مملکت بر عهده محمد بن نایف، ولیعهد است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در این سفر با رهبران و مسئولان هفت کشور مذکور درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت وگو خواهد نمود.

این سفر در چارچوب تقویت و توسعه روابط عربستان با کشورهای آسیایی و با هدف آنالیز روابط دوجانبه و پاره ای مسائل منطقه ای و بین المللی است.

انتظار می رود که پادشاه عربستان سفرش به هفت کشور آسیایی را با حضور در نشست سران اتحادیه عرب که قرار است بیست و هشتمین دور خود را در اردن برگزار کند سرانجام دهد.

در این راستا عریف یحیی، وزیر گردشگری اندونزی از سفر پادشاه عربستان به جاکارتا که از اول مارس شروع می گردد استقبال کرد. قرار است پادشاه عربستان به همراه هیات 1500 نفره خود تعطیلات شش روزه ای را در این کشور بگذارند.

به گفته وزیر گردشگری اندونزی، ملک سلمان تعطیلات خود را در جزیره بالی می گذارند. او از اول تا نهم مارس در اندونزی خواهد بود.

به این ترتیب پادشاه سه روز اول این سفر رسمی را به دیدارهای خود اختصاص داده و شش روز باقی مانده را در تعطیلات خواهد بود. این هیات 1500 نفره پادشاه شامل 10 وزیر و 25 شاهزاده است.

آخرین پادشاه عربستانی که به اندونزی سفر نموده بود ملک فیصل بود که 46 سال قبل به این کشور رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 828

به "پادشاه عربستان وارد مالزی شد، ملک سلمان تعطیلات را در جزیره بالی می گذراند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه عربستان وارد مالزی شد، ملک سلمان تعطیلات را در جزیره بالی می گذراند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید