وزیر نیرو: اجرای طرح های غلط متوقف خواهند شد، مسائل امروز ثمره چند دهه بی برنامه گی است

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، وزیر نیرو با اشاره به بی برنامه گی ها و بی عدالتی هایی که باعث بروز مسائل آبی در بعضی از استان های کشور شده گفت: ما به صورت علمی و کارشناسی جلو اجرای طرح غلط را خواهیم گرفت و طرح صحیح و کارشناسیرا تقویت می کنیم.

وزیر نیرو: اجرای طرح های غلط متوقف خواهند شد، مسائل امروز ثمره چند دهه بی برنامه گی است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی اکبر محرابیان عصر امروز در جلسه ای با نمایندگان کشاورزان چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع کلیه فعالیت های وزارت نیرو در دولت سیزدهم رعایت عدالت و شفایت در عملکرد به خصوص در حوزه تامین آب مردم است که در این راستا یک فرد نفوذناپذیر و عدالت محور را به عنوان معاون امور آب وزارت نیرو منصوب کردیم.

وزیر نیرو با اشاره بروز بی عدالتی ها در بسیاری از استان ها در سال های اخیر گفت: مسائل امروز ما ثمره چند دهه بی برنامگی بوده و امروز مردم آگاهانه از حقوق و مطالباتشان صحبت می نمایند قبلا در سکوت بسیار از اقدامات غیرکارشناسی اجرا شده که باعث نارضایتی امروز مردم شده است.

وی با اشاره به لزوم برقراری تعادل بین منابع و مصارف آبی تاکید نمود: ما در ابتدا برای تامین آب شرب تمامی شهر ها و روستا های بالای 20 هزار نفر جمعیت برنامه ای کامل و جامع تهیه کردیم که در قالب طرح جهاد آبرسانی آن را اجرا خواهیم کرد که بعضی از شهر ها و روستا های چهارمحال و بختیاری که با کمبود آب شرب روبرو هستند را در بر می گیرد.

محرابیان با اشاره به کاهش ذخایر آبی به علت به خشکسالی های اخیر توضیح داد: 50 سال قبل به ازای هر ایرانی 6 هزار و 500 متر مکعب آب داشتیم که متاسفانه امروزه به یک هزار و 200 متر مکعب کاهش یافته است و شاهد افزایش مصارف آب در حوزه های مختلف شده ایم.

سفر های استانی در تصمیمات وزارت نیرو تاثیر جدی خواهد داشت

وزیر نیرو بیان داشت: مهم ترین علت سفر من به این استان تماشا میدانی مسائل و نشستن پای درد و دل و مطالبات مردم این استان بود که قطعا در تصمیمات بعدی وزارت نیرو تاثیر جدی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در اجرای بسیاری از طرح ها، کارشناس و مشاور پروژه در آورد آب خطای محاسباتی داشته و گاهی بعضی از برنامه ریزی ها بر مبنای آمار و اطلاعات قدیم بوده است، اضافه نمود: ما قطعا به صورت علمی و کارشناسی جلو اجرای طرح غلط را خواهیم گرفت و از اجرای طرح صحیح و کارشناسی دفاع خواهیم کرد و آن را تقویت می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2163

به "وزیر نیرو: اجرای طرح های غلط متوقف خواهند شد، مسائل امروز ثمره چند دهه بی برنامه گی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: اجرای طرح های غلط متوقف خواهند شد، مسائل امروز ثمره چند دهه بی برنامه گی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید