وزرای خارجه ایران و تایلند دیدار کردند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و آقای دون پرامودوینای آخرین تحولات روابط دوجانبه و راههای گسترش مناسبات سیاسی و مالی را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

وزرای خارجه ایران و تایلند دیدار کردند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند رو به جلو مناسبات دو کشور گفت مناسبات تهران و بانکوک بر اساس احترام متقابل و علائق دیرینه همیشه مبتنی بر منافع مشترک رو به جلو و پیشرفت داشته و جمهوری اسلامی ایران آمادگی گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های سیاسی مالی و فرهنگی دارد.

ظریف با تبیین نتایج توافق برجام و آثار گسترده آن درمرحله پساتحریم گفت: ما ظرفیت های فراوانی فرا روی موسسات دولتی وخصوصی دو کشور برای بحث و آنالیز درچهارچوب کمیسیون مشترک مالی دوکشور و ایجاد فرصت هایی هر چه بیشتر بر صاحبان صنایع و تجار دو کشور داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان سفر مقامات عالیرتبه تایلند برای گسترش و تعمیق مناسبات دوکشور را مثبت ارزیابی نمود و خاطر نشان ساخت بازار جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش مرکزیت را در ترانزیت، تبادلات منطقه ای، صادرات مجدد، همکاری های چند چانبه ، تقویت همکاری های کشاورزی ، شیلات و آبزیان را برای شرکای تایلندی خود ایفا کند.

ظریف با اشاره به همکاری های سازنده دو کشور در مجامع بین المللی و منطقه ای ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب رایزنی و مشارکت فعال در راستای توسعه پایدار، همکاری برای صلح و ثبات و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را اعلام داشت.

آقای دون پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند با اشاره به نتایج کمسیون مشترک مالی دو کشور گفت : دستاوردهای کمیسیون مشترک مالی دو کشور برای ارتقای همکاری های بانکوک و تهران را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

وی اضافه نمود همیشه روابط دو کشور بر اساس اصول احترام متقابل و منافع مشترک بر پایه های متینی راسخ بوده است و امروز درتهران با حضور هیئت تجاری بزرگ در صدد شناسایی فرصته ای همکاریهای سیاسی ، مالی ، تجاری و فرهنگی هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران می باشیم.

وزیر امور خارجه تایلند تبیین نمود: ما خرسندیم که نتایج توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 آثار خوبی بر فضای جهانی ایجاد نموده و امیدواریم در خلال رایزنی های جدید بتوانیم زمینه های همکاری های دو جانبه را بین دو کشور ارتقاء بخشیم.

آقای دون پرامودوینای خواستار همکاریهای هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران به منظور تشریک مساعی بین المللی و منطقه ای گشت و خاطر نشان ساخت : تایلند در چهارچوب رایزنی ها و منافع مشترک دو کشور علاقمند است با جمهوری اسلامی ایران، سطح همکاری های خویش را در سازمان های بین المللی و منطقه ای مختلف افزایش بخشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 814

به "وزرای خارجه ایران و تایلند دیدار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه ایران و تایلند دیدار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید