واکسن سینوفارم بچه ها و بزرگسالان چه تفاوتی باهم دارد؟

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، تهران (پانا) - رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه جلوگیری کردن والدین از تزریق واکسن کرونا، ظلم به بچه ها تلقی می گردد، گفت واکسیناسیون بچه ها و نوجوانان علیه کرونا می تواند ایمنی بخشی زیادی را برای این قشر به همراه داشته باشد.

واکسن سینوفارم بچه ها و بزرگسالان چه تفاوتی باهم دارد؟

علیرضا ناجی در پاسخ به این سوال که آیا واکسنی که به بچه ها تزریق می گردد همان واکسن ساخت کمپانی سینوفارم است که تغییراتی در ساختار آن ایجاد شده یا خیر؟ اظهار کرد: این واکسن در واقع همان واکسن سینوفارم مخصوص بزرگسالان است که با کمی تغییرات به لحاظ تغییر در اندازه غلظت برای بچه ها استفاده می گردد.

وی اثر بخشی واکسن سینوفارم در برابر کرونا برای بچه ها را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: این واکسن برای بچه ها کاملا ایمن بوده و عوارض آن دقیقا همان عارضه های معمول است که از سایر واکسن ها انتظار می رود.

ناجی درد در محل تزریق، تب خفیف و یا بدن درد را عارضه طبیعی اغلب واکسن ها ذکر کرد و یادآور شد: واکسنی که برای بچه ها تزریق خواهد شد واکسن ایمن و کاملا اثربخش است.

این استاد دانشگاه به والدینی که مانع از تزریق واکسن کرونا به بچه ها خود می شوند هشدار داد: جلوگیری از استفاده از واکسن کرونا ظلمی در حق بچه ها محسوب می گردد چرا که واکسیناسیون بچه ها و دانش آموزان از جنبه های مختلف حائز اهمیت است.

وی ضرورت استفاده از آموزش های حضوری برای رشد و تعالی بچه ها را یادآور شد و گفت: بچه ها احتیاج دارند در محیط های واقعی و حضور و بعلاوه در تعامل با همسالان آموزش های لازم را دریافت نمایند.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که بچه ها می تواند به اسم کانون های اساسی انتقال ویروس کرونا عمل نمایند، اهمیت واکسیناسیون بچه ها و دانش آموزان علیه کووید 19 را یادآور شد.

وی گفت: بچه ها توانایی رعایت دقیق و بی کم و کاست پروتکل های بهداشتی را ندارند بنابراین از این منظر هم واکسیناسیون دانش آموزان و بچه ها هم بر علیه کرونا مورد توجه است.

ناجی پوشش حداکثری واکسیناسیون علیه کووید را راه چاره اساسی قطع زنجیره این بیماری دانست و ادامه داد: در شرایطی برای این که به ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون دست یابیم، حتما باید بچه ها و نوجوانان خود را در برابر کرونا واکسینه کنیم و با توجه به این که اکنون واکسن هایی در سطح دنیا وجود دارد که می تواند برای تزریق به بچه ها مورد استفاده قرار گیرد، ما می توانیم با تزریق این واکسن ها به بچه ها و نوجوانان خود، تا حد امکان در مدت زمان کمتری به ایمنی جمعی در برابر کرونا دست یابیم.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در سرانجام اعلام کرد: نمی توان گفت که با واکسیناسیون کامل بچه ها و نوجوانان در برابر کرونا، خطر ابتلای دانش آموزان به این بیماری بعد از بازگشایی حضوری مدارس به صفر می رسد، ولی ما هرچقدر سطح واکسیناسیون جامعه را افزایش دهیم و به بچه ها و نوجوانان خودمان واکسن کرونا تزریق کنیم، امکان چرخش ویروس در جامعه را کمتر نموده ایم و بنابراین واکسیناسیون بچه ها و نوجوانان در سطح دنیا می تواند نقش مهمی در تبدیل کرونا از یک بیماری همه گیر دنیای به یک بیماری واگیر شایع در بعضی منطقه ها داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2077

به "واکسن سینوفارم بچه ها و بزرگسالان چه تفاوتی باهم دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن سینوفارم بچه ها و بزرگسالان چه تفاوتی باهم دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید