همه روستاهای بالای بیست خانوار قم دارای آسفالت هستند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران/قم مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: هیچ روستای بالای بیست خانوار جمعیتی در استان نداریم مگر اینکه مسیرهای دسترسی به آن ها آسفالت شده است .

همه روستاهای بالای بیست خانوار قم دارای آسفالت هستند

محمدحسن کلهری امروز در بازدید فرمانده انتظامی استان از مرکز مدیریت حمل ونقل راه های استان، با بیان اینکه در سطح استان قم افزون بر 1700 کیلومتر راه قرار گرفته است گفت: از این حجم راه ها قریب 30 درصد آن آزادراه و بزرگراه است.

کلهری با بیان اینکه بیشترین سرانه آزادراهی و بزرگراهی کشور در استان قم قرار گرفته است، ابراز کرد: توجه به بخش دیگری از آمارها در مورد شرایط راه ها و همچنین شبکه حمل ونقلی استان، می تواند ما را در اشراف بر صندلی استان در این مورد کمک دهد .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم اظهار داشت: استان قم به لحاظ شاخص نفر، کیلومتر و مسافر جابجا شده با سامانه حمل ونقل عمومی در سطح راه های استان، در صندلی دوم کشور قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه میزان بار حمل شده بر اساس تن-کیلومتر درمحورهای استان قم نیز دررتبه نخست کشور جای دارد، اضافه نمود: نگاه کارشناسانه به این آمارها و تعداد بالای ترددکنندگان راه های استان می تواند در درک این مهم که تخصیص اعتبارات جاده ای به استان، متناسب با نیازها نبوده را نشان دهد.

کلهری میزان ریالی قراردادهای عمران جاده ای استان قم طی امسال را افزون بر 1200 میلیارد ریال عنوان و توضیح داد: این در حالی است که اعتبار تخصیصی این اداره کل در سال 99 حدود200 میلیارد ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم یادآور شد: با همه مسائل در سایه همدلی ها و اقدامات همکاران که باید آنان را جهادگران نامید، هیچ روستای بالای بیست خانوار جمعیتی در استان نداریم مگر اینکه مسیرهای دسترسی به آن ها آسفالت شده است .

وی در مورد افزایش 30 درصدی تلفات جاده ای طی هشت ماهه نخست امسال نیز عنوان نمود: نکته مهمی که می توان در این مورد بدان اشاره نمود کاهش 20 درصدی تصادفات طی همین مدت است .

کلهری کارشناسی و آنالیز دقیق حوادث جاده ای را مهم ارزیابی و ابراز کرد: طی سه سال گذشته در استان قم ، از مجموع 95 مورد سهم تقصیر که در کارشناسی اولیه به این اداره کل تعلق گرفته بود تنها ده مورد توسط دستگاه قضایی تأیید و درست تشخیص داده شد .

وی تبعات اختصاص سهم تقصیر بی دلیل به دستگاه های اجرایی را لطمه به بیت المال دانست و تأکید کرد: هزینه های ارجاع پرونده جهت کارشناسی های مجدد، ضمن صرف وقت و اتلاف انرژی، سبب هدر رفت منابع اعتباری می شود .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم به وجود 28 دوربین فعال با قابلیت ثبت سرعت میانگین در سطح راه های استان اشاره و بیان کرد: طی شش سال (از 93 تا انتها 98) آمار تلفات جاده ای در سطح محورهای جاده ای استان قم 3.2 درصد کاهش داشته درحالی که طی همین مدت شاهد چهار دهم درصد افزایش تلفات در سطح راه های کشور بوده ایم.

فرمانده پلیس راه استان قم نیز در این جلسه ضمن اهمیت اجرای طرح ادغام راهداری در اداره کل حمل ونقل و انتهاه ها گفت: تشکیل ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سبب تعامل بهتر بین دونیروی عمده در امر تأمین ایمنی راه ها، یعنی پلیس راه و راهداری و حمل ونقل جاده ای شده است .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1599

به "همه روستاهای بالای بیست خانوار قم دارای آسفالت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه روستاهای بالای بیست خانوار قم دارای آسفالت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید