نمایش عجیب تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت ها

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، خبرنگاران: تیم ملی والیبال ایران روز های عجیبی را سپری می کند؛ با وجود آنکه از قبل نام شده بود که ولادیمیر آلکنو، سرمربی نو و روس تیم ملی می خواهد از رقابت های لیگ ملت های والیبال به نام فرصتی برای شناخت ترکیب المپیکی اش استفاده کند، ولی نمایش ضعیف بازیکنان تیم ملی در چند بازی اخیر لیگ ملت ها، جایی برای توجیه باقی نگذاشته است.

نمایش عجیب تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت ها

به گزارش خبرنگاران، ایران در حالی پا به رقابت های این دوره از لیگ ملت های والیبال در شهر ریمینی ایتالیا گذاشت که چندین بازیکن جوان را هم در ترکیب می دید؛ اولین اقدام مناسب در تیم ملی ورود همین بازیکنان جوان بود که با شور و شوق خاصی برای درخشش در ترکیب تیم ملی بازی می کردند.

5 بازی رویایی برای والیبال ایران

ایران دو بازی نخست در این رقابت ها را به ترتیب برابر ژاپن و روسیه واگذار کرد تا این جمله که تیم ملی برای ترکیب شناخت اصلی اش راهی لیگ ملت ها شده، نقل محافل شود. این جمله، اما در 5 بازی بعدی فراموش شد! در واقع 5 برد پیاپی از تیم ملی والیبال ایران باعث شد از این نتایج به شیوه ای حماسی تعریف و تمجید شود. در این بین عده ای فراموش کرد بگویند، رقبایی که ایران در آن 5 بازی یکی پس از دیگری برابرشان به برتری رسید یا با تیم نصف و نیمه بازی می کردند یا اینکه در جدول رده بندی کلی از ایران پایین تر بودند. نتایج درخشان تیم ملی والیبال در آن برهه کاری کرد تا شاگردان ولادیمیر آلکنو حتی به رتبه پنجم جدول رده بندی صعود کنند و این امید کاذب شکل بگیرد که ایران شانس رسیدن به مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ ملت های والیبال را هم دارد.

8 بازی عجیب برای تیم ملی والیبال ایران

بعد از آن 5 برد، همه چیز به همان سرعتی که جان گرفته بود، جان داد. والیبال ایران یکی پس از دیگری بازیهایش را واگذار کرد تا دست آخر با کسب نتایج عجیب و دور از انتظار 8 شکست متوالی به کارش در لیگ ملت ها سرانجام دهد. شکست برابر تیم قعرنشین استرالیا که تنها بردش در این دوره از رقابت ها را برابر ایران ثبت کرد و بازی ضعیف برابر لهستان که حتی خشم آلکنو را هم برانگیخت، نمونه ای از کلافگی والیبال ایران در بازی های سرانجامی لیگ ملت های والیبال بود.

نام دوازدهمی ایران در لیگ ملت های والیبال

تیم ملی والیبال ایران سرانجام با 5 پیروزی و 10 شکست به کارش در رقابت های این دوره از لیگ ملت ها سرانجام داد تا نهایتا با 18 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار بگیرد! نتیجه ای که قاعدتا، حتی با استفاده از بازیکنان جوان و آینده دار، انتظار می رفت از این بهتر باشد. البته که با توجه به تغییراتی که در ترکیب تیم ملی به وجود آمده بود کسی انتظار صعود ایران به مرحله نیمه نهایی را نداشت، ولی مطمئنا کسی هم انتظارش را نداشت ایران 8 شکست متوالی را تجربه کند و به تیم ضعیفی مثل استرالیا هم نه نگوید!

تعیین شدن 4 تیم سرانجامی

با برگزاری هشت دیدار روز چهارشنبه، مرحله مقدماتی لیگ ملت ها در بخش مردان با انجام 120 مسابقه به سرانجام رسید و رده بندی نهایی این مرحله، همراه با ترکیب دیدار های نیمه نهایی مسابقات تعیین شد. برزیل در سرانجام بازی های روز دوشنبه و لهستان در سرانجام دیدار های روز سه شنبه صعود خود را به مرحله نیمه نهایی مسجل کرده بودند، ولی طی دیدار های روز سرانجامی (چهارشنبه) علاوه بر تعیین رتبه نهایی خود در جدول، حریفان نیمه نهایی خود را هم شناختند.

اسلوونی پدیده رقابت های امسال که نخستین حضورش را در این مسابقات تجربه می کند، چهارشنبه با غلبه بر بلغارستان راهی نیمه نهایی شد و پیروزی فرانسه در دیداری پنج سته مقابل لهستان هم فرانسوی ها را به نام چهارمین تیم امسال به نیمه نهایی فرستاد. نتیجه ای که فرانسه از بازی مقابل لهستان گرفت، سبب شد حتی پیروزی قاطع 3 بر صفر روسیه مقابل برزیل هم نتواند قهرمان دو دوره گذشته لیگ ملت ها (روسیه) را به نیمه نهایی برساند. این تیم پس از تساوی در تعداد برد (11) و امتیاز (34) با اختلافی مویی در نسبت ست 1.85 به 1.86 رده چهارم را به فرانسه واگذار کرد و در جای پنجم ایستاد.

صربستان هم که در روز سرانجامی شانسی برای حضور در جمع چهار تیم برتر داشت، در بازی آخر خود اسیر برگشت فوق العاده کانادا شد و نتیجه را در ست پنجم واگذار کرد تا در رده ششم رقابت ها قرار بگیرد.

برنامه نیمه نهایی لیگ ملت ها

شنبه

ساعت 14: برزیل - فرانسه

ساعت 17:30: لهستان - اسلوونی

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2004

به "نمایش عجیب تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش عجیب تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید