نشست امروز مجلس ترکیه درباره تصمیم گیری برای اعزام نیرو به لیبی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مجلس ترکیه امروز در نشست خود به موضوع اعزام نیرو به لیبی که مورد درخواست اردوغان بود خواهد پرداخت.

نشست امروز مجلس ترکیه درباره تصمیم گیری برای اعزام نیرو به لیبی

از سفر با تور استانبول لحظه آخری لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشست عصر امروز مجلس ترکیه به آنالیز درخواست دولت مبنی بر موافقت با اعزام نیروی نظامی به لیبی خواهد پرداخت.

اوایل هفته جاری رجب طیب اردوغان درخواست تصویب طرحی در مجلس را ارائه داد که بر مبنای آن دولت می تواند طبق توافقنامه امنیتی منعقد شده بین ترکیه و لیبی به این کشور نیروی نظامی اعزام کند.

پیش از این آنکارا در چارچوب همکاری های دو کشور اقدام به ارسال تجهیزات نظامی از جمله زره پوش و پهپاد را داشته تا از فائز سراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی در مقابل خلیفه حفتر حمایت نموده باشد.

در هفته های اخیر خلیفه حفتر حملات خود را به طرابلس تشدید نموده و بدنبال اشغال آن است.

بدنبال ارسال نامه اردوغان به مجلس، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با سران احزاب جمهوری خلق و حزب خوب ملاقات و گفت وگو نموده بود تا آنها را در جریان تحولات لیبی قراردهد.

حزب جمهوری خلق به رهبری کمال کلیچدار اوغلو پس از این ملاقات با اعلام اینکه برای اعزام نیرو از ترکیه به لیبی قانع نشده است به طور تلویحی مخالفت خود را با اعزام نیرو اعلام نموده است.

حزب خوب نیز به رهبری مرال آکشنر اعلام نموده که در جلسه ای داخلی به این موضوع رسیدگی خواهد نمود اما هنوز پاسخی در این باره منتشر نشده است.

حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان و نیز حزب حرکت ملی به رهبری دولت باغچلی با این طرح موافق هستند.

تصویب طرح نیازمند آرای دو سوم مجلس 600 نفره ترکیه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1003

به "نشست امروز مجلس ترکیه درباره تصمیم گیری برای اعزام نیرو به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست امروز مجلس ترکیه درباره تصمیم گیری برای اعزام نیرو به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید