معرفی فرودگاه پودنگ شانگهای

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، با فرودگاه پودنگ شانگهای بیشتر آشنا شویم

فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای (Shanghai Pudong International Airport) با کد یاتا SHA یکی از دو فرودگاه بین المللی شهر شانگهای است. این فرودگاه یکی از مشهورترین و مهم ترین فرودگاه های کشور چین است و شاهراه اصلی ورود گردشگران به شانگهای به شمار می رود. اگر به چین و شهر شانگهای سفر کنید این فرودگاه اولین مواجهه شما با شانگهای و فرهنگ چینی خواهد بود. در این مطلب می خواهیم سری به فرودگاه پودنگ شانگهای بزنیم و اطلاعات لازم در خصوص آن را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی فرودگاه پودنگ شانگهای

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اطلاعات کلی

شهر شانگهای دو فرودگاه بین المللی دارد: فرودگاه بین المللی پودنگ و فرودگاه بین المللی هونگچیائو. فرودگاه پودنگ شانگهای عمدتا به پروازهای خارجی و بین المللی اختصاص دارد و پروازهای داخلی و محلی در فرودگاه دیگر انجام می گردد. فرودگاه پودنگ شانگهای در منطقه جدید پودنگ در 30 کیلومتری (18.6 مایلی) شهر شانگهای واقع شده است و با فرودگاه دیگر شانگهای نیز حدود 40 کیلومتر فاصله دارد. فرودگاه پودنگ شانگهای فرودگاهی بسیار بزرگ و مدرن است و دو ترمینال اصلی برای پروازهای ورودی و خروجی دارد. سومین ترمینال نیز از سال 2015 در دست ساخت و احداث است. این فرودگاه قطب اصلی شرکت های هواپیمایی چاینا ایسترن ایرلاینز (China Eastern Airlines) و شانگهای ایرلاینز (Shanghai Airlines) و یکی از قطب های اصلی ایر چاینا (Air China) به شمار می رود. فرودگاه پودنگ شانگهای سالانه 60 میلیون مسافر را به سرتاسر جهان جابجا می نماید.

کد یاتا: SHA

کد ایکائو: ZSSS

تعداد ترمینال: 2

آدرس فرودگاه: S1 Yingbin Expy, Pudong Xinqu, Shanghai Shi, China

وبسایت: en-shairport.com

حمل و نقل فرودگاه

  • مترو: خط 2 مترو در سال 2010 به سمت فرودگاه کشیده شد. ساعات کاری این قطارها از 6 صبح تا 10 شب است و از میدان مردم در منطقه هوانگ پو به سمت فرودگاه حرکت می نماید.
  • اتوبوس شاتل: اتوبوس های شاتل فرودگاه در محوطه فرودگاه پودنگ شانگهای قرار دارند و در هشت راستا مختلف مسافران را به نقاط مختلف شهر شانگهای و مناطق دیگر می رسانند. از این بین سه راستا مسافران بیشتری دارد و گردشگران بیشتر از آن ها استفاده می نمایند:

خط 1 از منطقه پودنگ به فرودگاه هونگچیائو حرکت می نماید. این اتوبوس از ساعت 7 صبح تا 11 شب فعال است و هر 15 الی 25 دقیقه یک بار حرکت می نماید.

خط 2 از پودنگ به ترمینال هوایی شهر در غرب میدان مردم می رود. این اتوبوس ها نیز از ساعت 7 صبح تا 11 فعالند و این راستا را در فاصله 50 دقیقه طی می نمایند.

خط شبانه همانطور که از نامش پیداست از ساعت 11 شب تا صبح به جابجایی مسافران می پردازد. این اتوبوس در ایستگاه های لانگ یانگ (Longyang)، بیمارستان شرقی، میدان مردم و … توقف می نماید. اگر در طول شب به فرودگاه پودنگ شانگهای رسیدید، به جز تاکسی، این اتوبوس تنها وسیله حمل و نقل عمومی فرودگاه محسوب می گردد.

تاکسی: راحت ترین و در عین حال گران ترین وسیله حمل و نقل در فرودگاه پودنگ شانگهای تاکسی است. کرایه این تاکسی ها حدود 200 یوان است و در طول شب نیز 30% به کرایه اضافه می گردد. ایستگاه تاکسی در خارج ساختمان ترمینال های شماره 1 و 2 واقع شده است.

قطار مگلو: قطارهای مگلو (Maglev) یا قطار مغناطیسی معلق نوعی قطار پیشرفته هستند که با فاصله کمی از ریل حرکت می نمایند و می توانند به سرعت هواپیماهای جت نیز برسند. در فرودگاه شانگهای نیز بسته به مقصد و راستاتان می توانید از قطار مگلو بهره ببرید. تجربه سوار شدن بر قطاری که با سرعتی مافوق تصور حرکت می نماید می تواند تجربه ای به یاد ماندنی در سفر به شانگهای باشد. این قطار با استفاده از نیروی مغناطیسی حرکت می نماید و راستا 30 کیلومتری را در عرض 7 دقیقه طی می نماید! سرعت این قطار معمولا 431 کیلومتر در ساعت است و در ساعات خلوت به 301 کیلومتر در ساعت نیز می رسد. قطار مگلو از ساعت 6:45 تا 21:30 فعال است و بسته به ساعت شبانه روز هر 15-30 دقیقه یک بار حرکت می نماید.

امکانات فرودگاه پودنگ شانگهای

  • دسترسی به اینترنت: اینترنت وای فای رایگان در محوطه فرودگاه وجود دارد، اما برای دریافت کد باید سیم کارت چینی داشته باشید. اگر سیم کارت چینی ندارید می توانید از دستگاه هایی که در محوطه فرودگاه وجود دارند بهره ببرید و کد دسترسی به اینترنت را پرینت بگیرید.
  • اطلاعات فرودگاه: در قسمت های مختلف فرودگاه پودنگ شانگهای بخش اطلاعات وجود دارد و آماده ارائه خدمات به مسافران است.
  • تبدیل ارز: برای تبدیل ارز و چنج کردن پول نیز می توانید به باجه های مخصوص که در نقاط مختلف فرودگاه وجود دارند مراجعه کنید.
  • خرید: فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) در حد فاصل گیت های 15 و 20 در قسمت پروازهای بین المللی قرار دارند. در این فروشگاه انواع محصولات بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می شوند. علاوه بر این، فروشگاه ها و غرفه های متعددی نیز در فضای فرودگاه وجود دارند که انواع سوغاتی، صنایع دستی چینی و … را ارائه می نمایند.
  • خورد و خوراک: در این فرودگاه رستوران ها و فروشگاه های متعددی وجود دارند و انواع غذاهای چینی، فست فود و بین المللی را سرو می نمایند. فروشگاه برگر کینگ در ترمینال شماره 2 هفت روز هفته و به صورت 24 ساعته باز است. از دستگاه های فروش اتوماتیک (Vending machine) نیز می توانید انواع نوشیدنی و اسنک را خریداری کنید.
  • کلینیک: سه کلینیک و مرکز خدمات اورژانسی در فرودگاه وجود دارد و در صورت احتیاج به ارائه درمان های سرپایی و خدمات اورژانسی به مسافران می پردازند.
  • دفتر اشیاء گمشده: دفتر اشیاء گمشده در نزدیکی گیت شماره 7 در بخش پروازهای ورودی واقع شده است.
  • سالن های استراحت: صرف نظر از نوع بلیط هواپیما می توانید از امکانات و خدمات سالن های استراحت فرودگاه پودنگ بهره ببرید. در این سالن ها انواع خدمات و تسهیلات رفاهی مثل امکان دوش دریافت، غذا و نوشیدنی و .. وجود دارد و با پرداخت هزینه ورودی می توانید وارد آن ها شوید.

منبع: wikivoyage.org

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 663

به "معرفی فرودگاه پودنگ شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه پودنگ شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید