معرفی فرودگاه چیانگ رای تایلند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فرودگاه بین المللی چیانگ رای | Chiang Rai International Airport

شهر چیانگ رای یکی از شهرهای شمالی تایلند است که در استانی کوهستانی به همین نام ساخته شده است. مجله خبرنگاران فرودگاه چیانگ رای تایلند را با تمام جزئیات و امکاناتش به شما معرفی نموده و کمی هم راجع به این شهر به شما اطلاعات می دهد. شهر چیانگ رای با لائوس و میانمار هم مرز بوده و اگر قصد آشنایی با مناطق کمتر شناخته شده و توریستی تایلند را دارید یا می خواهید بیشتر با فرهنگ مردم کوهستانی تایلند آشنا شوید این شهر و فرودگاه چیانگ رای تایلند یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. در سفر به تایلند، بعد از بازدید از شهرهای مهمی همچون بانکوک و پاتایا می توانید از فرودگاه های این شهرها به فرودگاه بین المللی چیانگ رای پرواز نموده و از بناهای تاریخی و فرهنگ عجیب این ناحیه نیز لذت ببرید.

معرفی فرودگاه چیانگ رای تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

درباره فرودگاه چیانگ رای

فرودگاه چیانگ رای فرودگاهی بین المللی و عمومی در نزدیکی شهر چیانگ رای، یعنی در حدود 8 کیلومتری مرکز این شهر واقع شده است. این فرودگاه از سال 1998 توسط سازمان محدودیت های هوایی همگانی تایلند اداره می گردد و توانست در سال 2013 حدود 1 میلیون مسافر و 7 هزار پرواز را مدیریت کند. این فرودگاه در جهتها و پروازهای بین المللی امکانات مورد احتیاج مسافران را فراهم می آورد. همچنین برای 3 جهت بین المللی به سمت فرودگاه هنگ کنگ، فرودگاه کانمینگ چانگشویی و فرودگاه هایکو میلان پروازهای اصلی خود را برگزار می نماید.

مقامات فرودگاهی تایلند در سال 2014 اعلام کردند که در نظر دارند تا فرودگاه چیانگ رای تایلند را گسترش داده و آن را منطبق با احتیاجهای روز جامعه و امکانات جدید می سازند. در این برنامه افزودن ایستگاه تاکسی و مغازه های بیشتر گنجانده شده بود. ضمناً افزودن به باند فرودگاه نیز از دیگر برنامه های طرح گسترش فرودگاه را شامل می شد. تمام این موارد بر طبق نقشه و طرح پروژه تا سال 2030 محقق خواهد شد.

این فرودگاه شمالی ترین فرودگاه بین المللی در کشور تایلند است. نام کامل و جدید این فرودگاه بین المللی مائه فاه لانگ-چیانگ رای است که به زبان تایلندی به این شکل (ท่าอากาศยานนานาชาติแม่ฟ้าหลวง เชียงราย) نوشته می گردد.

اطلاعات کلی فرودگاه چیانگ رای

نام فرودگاه بین المللی چیانگ مای: Chiang Rai International Airport

نوع فرودگاه: همگانی

کد یاتا: CEI

کد ایکائو: VTCT

ارتفاع از سطح دریا: 390 متر

ترمینال ها: 1 ترمینال

وب سایت رسمی فرودگاه: chiangraiairportthai.com

آدرس: 404 moo 4 Ban Du - Rim Kok Ban Du - Rim Kok Amphoe Chang Wat Chiang Rai 57000, Thailand

تلفن: +66 53 798 000

دسترسی های فرودگاه چیانگ رای

دسترسی به فرودگاه به وسیله جاده فاهونییوتین Phahonyothin، یک بزرگراه وسیع بوده که از جنوب به مرکز شهر چیانگ مای، ترمینال دو و جاده به سمت بانکوک متصل است. همچنین از شمال نیز به Mae Chan، Mae Sai و مرز تایلند با میانمار متصل است. جاده جدید (Vhiangburapha Road) که در سمت چپ خروجی اصلی فرودگاه چیانگ رای قرار گرفته است نیز شما را به مرکز شهر می رساند و به دلیل اینکه توسط اتوبوس های شهری استفاده نمی گردد، ترافیک کمتری دارد. فرودگاه بیش از 500،000 مسافر، 3900 پرواز و 2700 تن بار را هر ساله را جابه جا می نماید. این موضوع شامل یک ترمینال مسافربری است که دارای خروجی اصلی روزانه با ارائه نوشیدنی قهوه سیاه به مهمانان است و در طبقه اول این ساختمان قرار گرفته اند. اگر چه نام این فرودگاه با عنوان فرودگاه بین المللی چیانگ رای است اما برای بیشتر جهتهای بین المللی باید توسعه یابد و هم اکنون بیشتر پروازهای خود را به فرودگاه سووارنابهومی بانکوک و در این جهت انجام می دهد.

امکانات فرودگاه چیانگ رای

فرودگاه چیانگ رای شمالی ترین فرودگاه بزرگ تایلند است و امکانات خوبی دارد:

پول: در این فرودگاه دو دستگاه و امکانات تبدیل ارز و 5 دستگاه خودپرداز قرار داده شده است.

رستوران و سالن غذاخوری: فرودگاه چیانگ رای تایلند چندین رستوران، یک نانوایی و یک مغازه بستنی فروشی معروف دارد.

مغازه و فروشگاه: فرودگاه مغازه های زیادی هست که به فروش سوغاتی، روزنامه، کتاب، صنایع دستی و محصولات تازه مشغولند.

بسته بندی و باربری چمدان: در هر دو ترمینال خدمات باربری چمدان ارائه می گردد. همچنین قسمت اشیا گمشده در لابی ساختمان اصلی فرودگاه قرار گرفته است.

سالن کنفرانس و تجارت: از امکانات بسیار مفید فرودگاه داشتن میزهایی به همراه کامپیوتر و قهوه ساز هایی برای برگزاری جلسات و کنفرانس هاست. همچنین اگر در این زمینه به دنبال امکاناتی بیشتر می شد، می توانید به هتل لا مردین در 5 کیلومتری فرودگاه بروید. شماره این هتل را از باجه اطلاعات فرودگاه می توانید درخواست دهید یا به وسیله سایت هتل در چیانگ رای با آن ها تماس برقرار کنید.

دیگر امکانات فرودگاه: از دیگر امکانات فرودگاه چیانگ رای تایلند شامل اتاق درمان های پزشکی، اتاقی برای استراحت و مدیتیشن، یک اتاق عبادت و نماز و حمام و سونا می باشند.

پارکینگ: در این فرودگاه، فضای پارکینگی به همراه سرویسهای بهداشتی عمومی، و آسانسور برای مسافرینی که نمی توانند از پله ها استفاده نمایند در نظر گرفته شده است. پارکینگ کوتاه-مدت فرودگاه با ظرفیت 603 ماشین در دسترس است که برای ساعت اول حدود 10 بات هزینه می گیرد. بیشترین زمانی که می توانید ماشین خود را در این پارکینگ پارک کنید حدود 24 ساعت است.

شرکت های کرایه ماشین مانند آلامو، آویس، باجت، دلار، یوروپکار، هرتز، نشنال، نیسان، تریفتی و سیکس با فرودگاه چیانگ رای تایلند قرارداد دارند.

حمل و نقل به فرودگاه چیانگ رای

اتوبوس: اتوبوس های محلی تایلندی یکی از ارزان ترین وسایل حمل و نقل در تایلند هستند که به راحتی شما را تا فرودگاه می رسانند. همچنین برای رفتن به درون شهر از فرودگاه نیز می توانید این اتوبوس ها را سوار شوید.

تاکسی: تاکسی های فراوانی در بیرون درب ورودی فرودگاه و در ایستگاه شماره 3 قرار گرفته اند. قیمت و کرایه تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر بین 160 تا 200 بات در نظر گرفته می گردد. همچنین از این محل می توانید توک توک (وسیله نقلیه موتوری با 3 چرخ که به رنگ های روشن رنگ آمیز شده اند) نیز سوار شوید. اگر توک توک بگیرید در هر سواری مبلغی به اندازه 100 بات باید بپردازید که کمتر از هزینه تاکسی خواهد بود.

منبع: worldatlas.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 753

به "معرفی فرودگاه چیانگ رای تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه چیانگ رای تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید