مردان زودتر از زنان دچار این بیماری می شوند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، زنان در سنین 25 الی 30 سالگی، اما مردان معمولا زودتر و در سنین 20 تا 25 سالگی بیشتر دچار این بیماری می شوند.

مردان زودتر از زنان دچار این بیماری می شوند

حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب گفت: اسکیزوفرنی به عنوان یک بیماری مغزی مزمن و ناتوان کننده، در تمام سنین به ویژه در بین افراد جوان بروز می کند.

وی با اشاره به اینکه بچه ها نیز ممکن است دچار اسکیزوفرنی شوند، شرح داد: البته بروز این بیماری در سنین نوجوانی و کودکی بسیار کم است و در واقع پس از این دوران اسکیزوفرنی شایع می شود.

نجاری با بیان اینکه مردان زودتر از زنان به اسکیزوفرنی دچار می شوند، تاکید کرد: در حالیکه ابتلا به اسکیزوفرنی در زنان در سنین 25 الی 30 سالگی بیشتر است، اما مردان معمولا زودتر و در سنین 20 تا 25 سالگی بیشتر دچار این بیماری می شوند.

وی یادآور شد: برای درمان اسکیزوفرنی، ابتدا باید جلوی پیشرفت بیماری را گرفت و سپس اقدام به کنترل علائم و عوارض به وجود آمده کرد.

نجاری خاطر نشان کرد: برای تسریع فرایند درمان اسکیزوفرنی، اطرافیان بیمار باید سعی کنند تا بیشتر با فرد مبتلا صحبت و رفت و آمد داشته باشند، از گوشه نشینی بیمار و در فکر فرورفتن وی جلوگیری کرده و فرد مبتلا به این بیماری را بیشتر وارد عرصه های اجتماعی و تعاملات کنند.

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: هفت گنج
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1583

به "مردان زودتر از زنان دچار این بیماری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردان زودتر از زنان دچار این بیماری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید