محدودیت بعضی قوانین در توسعه گلخانه ها

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: قوانینی در گذشته وضع شده که بعضی از آنها مانعی برای توسعه گلخانه ها محسوب می شوند در حالی که قانون وحی منزل نیست و حتی بعضی از آنها کارشناسی شده هم نیست.

محدودیت بعضی قوانین در توسعه گلخانه ها

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی طهماسبی سه شنبه 27 فروردین در همایش نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشت های گلخانه ای در شیراز با اشاره به اقبال جهان به توسعه گلخانه به ویژه در کشورهای آسیایی، اظهار کرد: کشورهای اروپایی نیز با تکنولوژی های پیشرفته به صنعت گلخانه وارد شدند.

وی با بیان اینکه ایران در صنعت گلخانه سازی حرف برای گفتن دارد، افرود: در طراحی و ساخت گلخانه امروز ایران به نقطه ای رسیده است و باید برای توسعه این جهت موانع از پیش پای سرمایه گذاران برداشته و راه هموار گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به اینکه برای توسعه گلخانه ها بخشنامه های زیادی شده است، گفت: ستادهای اقتصاد مقاومتی در استان ها بسیاری از مسائل را حل کرد و علاوه بر آن ما در جهاد کشاورزی تجربه استان ها را در اختیار همه قرار می دهیم.

طهماسبی با بیان اینکه استانداری ها می توانند براساس تشخیص خود در زمینه توسعه گلخانه ها اقدام نمایند، بیان نمود: یکی از موضوعاتی که همیشه مشکل بوده رعایت حریم در موضوع گلخانه ها است که کارشناسی شده نبوده است.

وی با اشاره به مشکل دیگر توسعه گلخانه ها، توضیح داد: موضوع دیگر طولانی شدن و تعداد مجوزهای ضروری است که اگر همه امور تحت عنوان یک بسته گلخانه ای در نظر گرفته گردد و همه چیز در آن جای گیرد دیگر متقاضی برای دریافت مجوز احتیاج نیست؛ به چندین اداره مراجعه کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: یکی از مسائلی که در گلخانه ها باید رعایت گردد، تنوع محصولات است به ویژه اینکه تقاضای بازار برای محصولات خارج از فصل زیاد است.

طهماسبی با اشاره به بعضی از شبهات درباره مخرب بودن گلخانه ها برای محیط زیست اضافه نمود: گازهای گلخانه ای ربطی به گلخانه های کشاورزی ندارد و گلخانه ها نه تنها مضر نیستند بلکه برای محیط زیست مفید نیز هستند.

وی با بیان اینکه گلخانه ها بیشترین نقش را در ترسیب کربن دارند، بیان نمود: اگر گلخانه ها نباشند، باید هزینه ای برای ترسیب کربن پرداخت گردد در صورتی که با توسعه گلخانه ها نه تنها رونق کشاورزی صورت می گیرد بلکه ترسیب کربن نیز انجام می گردد.

از وبلاگ شامپو دیدن فرمایید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 447

به "محدودیت بعضی قوانین در توسعه گلخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت بعضی قوانین در توسعه گلخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید