لیگ فوتبال آلمان پس از کرونا، محدودیت خوشحالیِ پس از گل و نگرانی از آمادگی جسمانی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، مربی هرتا برلین: با این چند روز آماده سازی، کار سختی در پیش داریم.

لیگ فوتبال آلمان پس از کرونا، محدودیت خوشحالیِ پس از گل و نگرانی از آمادگی جسمانی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

فوتبال آلمان در روز شنبه (27 اردیبهشت 99) به عنوان اولین لیگ اروپایی مسابقات خود را پس در دوران شیوع ویروس دنیای کرونا از سر می گیرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با نام پرواز در منطقه کور و بازگشت به زمین ناشناخته، از مسائل و شرایط سرگیری بازی های فوتبال در سرزمین آلمان ها می گوید.

پس از دو ماه استراحت و تعطیلی، لیگ فوتبال آلمان (DFL) مجوز ادامه بازی های را به امضای آنگلا مرکل و 16 رهبر ایالتی رساند. لیگ آلمان برای امضای این مجوز برنامه دقیقی از جزئیاتو اقدامات محافظتی را طراحی و ارائه کرد.

برخلاف انگلستان، ایتالیا و اسپانیا که یک ماه پیش انتها فصل لیگ های فوتبال خود را اعلام کردند، لیگ آلمان پس از دو ماه وقفه به کار خود ادامه خواهد داد.

توماس مولر فوروارد تیم فوتبال بایرن مونیخ در جهت تمرین تیمی ماسک بر صورت زده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

این خبر در چنین شرایطی برای رسانه های خبری و مجازی دنیا جذاب است و توجه ملیون ها نفر از هوادار فوتبال را به سمت بوندس لیگا (لیگ فوتبال آلمان) جلب می نماید تا پس از مدت ها بی فوتبالی به تماشای مسابقه فوتبال آن هم از نوع آلمانی اش بپردازند.

کریستین سیفرت مدیرعامل بوندس لیگا در این باره هشدار داده است که مسابقات به دلیل ریسک شیوع کرونا، پشت درهای بسته، بدون حضور تماشاچیان و در استادیوم های خالی برگزار خواهد شد.

فریادهای بازیکنان در استادیوم خالی منعکس می گردد، باجه های فروش تعطیل است و خوشحالی حاصل از گل ها باید با تماس آرنج یا ضربات پا به نمایش درآیند زیرا به بازیکنان توصیه شده از بغل کردن یا دست دادن با هم خودداری نمایند.

سرمربیان و یاری های آنها نیز باید در حین نشستن روی نیمکت از ماسک استفاده نمایند.

آمادگی جسمانی بازیکنان نیز برای تیم ها نگران نماینده است. تیم ها در هفته گذشته و در گروه های کوچک تمرینات تیمی خود را شروع کردند.

برونو لابادیا سرمربی تیم هرتا برلین در این باره گفت: من این مرحله از فوتبال آلمان را پرواز در منطقه کور می نامم.

او اضافه کرد: با این چند روز آماده سازی، نمی دانم در کدام موقعیت ورزشی هستیم و کار سختی در پیش داریم.

یولیان ناگلزمان سرمربی تیم آر بی لایپزیگ (لایپزیش) در این باره گفت که با نبودن سر و صدای جمعیت در استادیوم مجبور است بیشتر از قبل مراقب صحبت کردن خود باشد تا از ناسزاهای عجیب استفاده نکند.

وی اضافه کرد: کوشش خواهم کرد تا در نیمکت (مربیگری) در چارچوب های قابل قبول اجتماعی رفتار کنم.

بایرن حریص

مربیان و بازیکنان نیز این بازی را در شرایط استثنایی می گذرانند.

مسابقه شماره 156 تیم های شالکه و دورتموند مسابقه پس از 95 سال در پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. این مسابقه معمولا تمام ظرفیت 82 هزار نفری استادیوم در سال های قبل را پر می کرد.

استادیوم سیگنال ایدونا پارک تیم دورتموند در زمان بازی دوتیم همشهری دورتموند و شالکه 04 خالی خواهد بود. این استادیوم ظرفیت 82 هزار تماشاچی را دارد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

در روز یکشنبه، باشگاه فوتبال اف سی یونیون برلین میزبان بایرن مونیخ خواهد بود که در ماه مارس و پیش از تعلیق بازی های لیگ با اختلاف 4 امتیاز در صدر لیگ قرار داشت.

تماشاچیان پر شور تیم اف سی یونیون برلین باعث پیروزی تیمشان در برابر مونشن گلادباخ و دورتموند پیش از قرنطینه شدند. اگرچه این هواداران در بازی فردا در مقابل بایرن مونیخ غایب خواهند بود. بایرنی ها نیز شدیدا برای کسب هشتمین عنوان پی در پی لیگ خود هیجان زده و حریص هستند.

همگان هیجان زده نیستند

نوِن سوباتیچ مدافع 31 ساله تیم یونیون برلین در این باره به رادیو دویچ لندفانک گفت: در آلمان بازیکنان موقعیتی ضعیفی دارند.

او اضافه کرد: همه چیز پس از تصمیم گیری به ما اعلام می گردد.

او در ادامه گفت: نمی خواهم بیشتر از محدوده مسئولیتم صحبت کنم، اما در جلسه تصمیم گیری هیچ نماینده ای از بازیکنان حضور نداشت.

باشگاه های می خواهند 9 دور مسابقه را تا 30 ژوئن (10 تیر) تمام نمایند تا از ارزش 324 میلیون دلاری پوشش تلویزیونی بازی ها استفاده نمایند.

با این وجود نگرانی از شیوع دوباره ویروس و تعطیلی دوباره لیگ آلمان وجود دارد.

برای کاهش ریسک ابتلا و شیوع بیماری از بازیکنان و افراد تیم به صورت مرتب تست کرونا گرفته می گردد. هر تیم به مدت یک هفته قبل از هر بازی به قرنطینه یک هفته ای خواهد رفت.

--

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1257

به "لیگ فوتبال آلمان پس از کرونا، محدودیت خوشحالیِ پس از گل و نگرانی از آمادگی جسمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ فوتبال آلمان پس از کرونا، محدودیت خوشحالیِ پس از گل و نگرانی از آمادگی جسمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید