لغو انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در اوهایو از بیم کرونا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به رغم تدارکات برای برگزاری همزمان انتخابات درون حزبی و مقدماتی امروز نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در فلوریدا، ایلینوی، اوهایو و آریزونا، انتخابات در ایالت اوهایو به دلیل ترس از شیوع کرونا لغو شد.

لغو انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در اوهایو از بیم کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که قرار بود طبق برنامه قبلی امروز سه شنبه انتخابات مقدماتی و درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در ایالت اوهایو برگزار شود، این انتخابات به علت ترس از شیوع ویروس کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، مایک دیواین فرماندار جمهوری خواه ایالت اوهایو اواخر وقت شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد، در نتیجه شیوع ویروس کرونا انتخابات مقدماتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت برگزار نخواهد شد و به زمان دیگری موکول می شود.

طبق برنامه قبلی قرار بر این بود که اهایو و سه ایالت فلوریدا، آریزونا و ایلینوی روز سه شنبه (امروز) انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا را برگزار کنند.

به گزارش سی ان ان، فرمان لغو انتخابات مقدماتی در اوهایو از سوی ایمی اکتون مدیر سازمان بهداشت این ایالت آمریکا صادر شده است.

در فرمان این مقام بهداشتی ایالت اوهایو تاکید شده است، به منظور مقابله با تهدید قریب الوقوع و خطر بزرگ در معرض ویروس کرونا قرار دریافت تعداد بسیاری از جمعیت این ایالت به ویژه سالمندان و افراد دارای سیستم امنیتی ضعیف و دارای سابقه بیماری های ضمنی، اماکن رای گیری در روز 17 مارس (امروز 27 اسفند) بسته خواهند بود.

به گفته او، فرمان بستن اماکن رای گیری فورا لازم الاجرا است، با قدرت کامل اجرا خواهد شد و تا زمانی که شرایط اضطراری اعلام شده توسط فرماندار ادامه داشته باشد، پابرجاست.

مایک دیواین فرماندار ایالت اوهایو

پیش از صدور فرمان ایمی اکتون رئیس سازمان بهداشت اوهایو، فرماندار این ایالت روز دوشنبه (دیروز) با رجوع به دادگاه، خواستار به تعویق افتادن انتخابات شد اما دادگاه دست رد به سینه او زده بود.

خبرنگار سی ان ان با اشاره به حکم روز گذشته دادگاه و دستور امروز مدیر سازمان بهداشت اوهایو به سراغ فرانک لا روز دبیر این ایالت رفت و از او سوال کرد: آیا فرمان مدیر بهدشات اوهایو حکم دادگاه را نقض نکرده است؟

لا روز به سی ان ان گفت: مدیر بهداشت برای حفاظت از ساکنان اوهایو، از اختیار گسترده ای برخوردار است و برای همین است که در قانون این موضوع تصریح شده است. تصمیمات سخت باید گرفته شوند.

هر چند این مقام ایالت اوهایو اشاره مستقیمی به قانون استنادی خودش نکرده اما پیش از این به دنبال اعلام شرایط اضطراری ملی در آمریکا از سوی رئیس جمهور این کشور اعلام شد، دونالد ترامپ به مسئولان بهداشتی و بیمارستانی ایالت ها اختیارات گسترده تری برای مقابله با کرونا اعطا کرده است (جزئیات بیشتر).

تا پیش از اعلام تعویق انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در اوهایو، سه ایالت لوئیزیانا، جورجیا و کنتاکی هم از بیم شیوع ویروس کرونا انتخابات مقدماتی در ایالت های خود را به تعویق انداخته و به آینده موکول کردند.

ویروس کرونا در آمریکا تا به امروز 4727 نفر را مبتلا کرده و تا روز دوشنبه (دیروز) جان 93 نفر را گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1145

به "لغو انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در اوهایو از بیم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در اوهایو از بیم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید