فرار کارگران خارجی از عربستان

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، بر اساس داده های اداره کل آمار و سازمان عمومی بیمه اجتماعی تعداد کارگران مهاجر در عربستان کاهش یافته است.

فرار کارگران خارجی از عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج الجدید، تعداد کارگران مهاجر در بخش خصوصی و دولتی عربستان 8.52 درصد کاهش یافت که 571.333 کارگر خارجی از سه ماهه دوم سال 2021 تا سه ماهه مشابه سال گذشته بازار کار را ترک کردند.

تعداد آنها در خاتمه ماه ژوئن گذشته به 6،135،126 مهاجر رسید ، در حالی که 6،706،459 مهاجر در خاتمه ژوئن 2020 بودند.

تجزیه و تحلیل الوطن عربستان سعودی بر اساس داده های اداره کل آمار و سازمان عمومی بیمه اجتماعی نشان داد که تعداد مشترکان سعودی و غیر سعودی در سیستم بیمه اجتماعی کاهش یافته است.

بر اساس این داده مقدار کاهش در سه ماهه دوم سال 2021 در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته 5.46 درصد بوده ، جایی که مجموع مشترکان در خاتمه سه ماهه دوم امسال به 8 میلیون و 199 هزار و 723 نفر رسیده است ، در حالی که این مقدار در خاتمه سال گذشته به 8 میلیون و 674 هزار و 105 نفر رسیده بود.

بر اساس اطلاعات رسمی طی دو سال گذشته ، بیش از 1.5 میلیون کارگر مهاجر از عربستان سعودی خارج شده اند و این امر در سایه شیوع ویروس کرونا ویروس افزایش یافته است.

با توجه به افزایش قیمت ها و ریاضت اقتصادی که بر سطح اقتصادی مهاجران تاثیر گذاشته، ویروس کرونا باعث متوقف شدن فعالیت های اقتصادی، اخراج ده ها هزار کارگر خارجی شده و سایر کارگران تحت شرایط اسفناکی زندگی می نمایند.

کارگران مهاجر در عربستان سعودی با چالش های بسیاری روبرو هستند. گستره دنیای ویروسی به نام کرونا، کاهش قیمت نفت و برنامه های ریاضت اقتصادی دولت عربستان سعودی از فاکتورهای بحران شرایط کارگران در این کشور هستند.

شاخص ارزیابی شرایط مهاجران در کشورها نشان می دهد کارگران مهاجر در عربستان سعودی شرایط نامناسبی دارند و از حقوق اصلی خود برخوردار نیستند. کارگرانی که در کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول به کار هستند، بیشتر از نواحی جنوب شرق آسیا هستند که با هدف کسب عایدی بیشتر به کشورهای عربی مهاجرت می نمایند. بر اساس شاخص پایداری مهاجران عربستان سعودی در رتبه 49 دنیا واقع شده است.

مقامات آل سعود طی ماه های گذشته عامدانه مجموعه ای از محدودیت های سیستماتیک در حق کارگران خارجی در عربستان سعودی را اعمال کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2064

به "فرار کارگران خارجی از عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار کارگران خارجی از عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید