آشنایی با غذاهای محلی پاتایا

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پاتایا یکی از زیباترین شهرهای کشور تایلند برای بازدید از جاذبه‌هایی زیبا و دیدنی است. از بهترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به غذاهای محلی آن اشاره نمود. در این مقاله شما را با بهترین غذاهای تور تایلند آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با غذاهای محلی پاتایا

تجربه سالاد پاپایا (Spicy Green Papaya Salad) در تور پاتایا

این غذا اصالتا از ایسان آمده و شما در تور پاتایا یا عاشق این غذا، و یا از آن متنفر می‌شوید. اهالی پاتایا عاشق این سالاد هستند اما گردشگران به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. مواد تشکیل‌دهنده این غذا شامل سیر، چیلی (فلفل)، لوبیا سبز، گوجه‌های ریز، و تکه‌های خام پاپایا ( نوعی میوه مخصوص مناطق حاره‌ای) است. این سالاد ترکیبی از طعم‌های شیرین، ترش و معطر است.

تجربه یام وون سن (Yum Woon Sen) در تور پاتایا

این سالاد که ماده اصلی آن نودل شیشه‌ای است، در تایلند بسیار محبوب است و گاهی به عنوان یک غذای رژیمی مصرف می‌شود. دیگر مواد تشکیل‌دهنده این سالاد شامل سیر، میگوی خشک‌شده، بادام‌زمینی، پیاز، برگ لیمو، و کرفس چینی است، و مقدار زیادی چیلی (فلفل)، به آن طعمی معطر و ترش می‌دهد. خیلی از رستوران‌ها میگوی سرخ‌شده نیز به آن اضافه می‌کنند.

تجربه پلا پائو (Pla Pao) در تور پاتایا

دیدن یک ماهی کامل که انبوهی از علف لیمو را در دهان دارد، و به آرامی در مغازه‌های پاتایا در حال کباب شدن است، بسیار مبهوت‌کننده است، به خصوص اگر یک ماهی سفید، به سفیدی یک روح باشد. در واقع آن‌چه که به آن خیره شده‌اید، یک غذای محبوب و خوشمزه است. رنگ سفید ماهی به خاطر لایه ضخیم نمک است. این لایه‌ی نمک باعث می‌شود گوشت به هنگام کباب شدن آبدار بماند، و طعمی که علف لیمو به تیلاپیا می‌دهد و باعث ترش و طعم‌دار کردن آن می‌شود، در خود نگه دارد.

تجربه کائو نیائو ما مووانگ (Khao Niaow Ma Muang) در تور پاتایا

این غذا شیرین‌ترین دسر تایلندی است. تمام مغازه‌ها و دکه های غذای خیابانی تمام انرژی خود را بابت برنج چسبناک انبه صرف می‌کنند، انبه‌های زردی که در خیابان‌ها می‌درخشند. این غذا، غذایی ساده متشکل از تکه‌های انبه و برنج چسبناک است، که با سس غلیط نارگیل پوشانده می‌شود. تازه بودن هر یک از این مواد طعم آن را در غذا بیش‌تر مشخص می‌کند.

منبع: bangkok.com
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 40

به "آشنایی با غذاهای محلی پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای محلی پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید