برترین جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند ، معرفی

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، پاتایا شهری ساحلی همراه با نشاط، تفریح و تفریحات شبانه است که توریست های زیادی از ایران دارد. خبرنگاران در این مطلب برترین جاذبه های تفریحی پاتایا تایلند را معرفی نموده است؛ پس با ما همراه باشید.

برترین جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند ، معرفی

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

پاتایا در فاصله حدودا 170 کیلومتری از بانکوک (پایتخت تایلد) قرار گرفته است و به خاطر داشتن سواحل زیبا، در حال حاضر بعد از بانکوک، دومین مقصد محبوب توریستی در تایلند محسوب می گردد. پاتایا با داشتن امکانات تفریحی متعدد نظیر شنا، موج سواری، اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری و غواصی، مکانی بینظیر برای تفریح و خوشگذرانی می باشد. با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های تفریحی پاتایا را به شما معرفی کنیم.

ساحل جومتین Jumtien پاتایا

ساحل جومتیِن یکی از اصلی ترین جاذبه های تفریحی پاتایا می باشد که برای فرار از شلوغی شهر، بهترین جاست. اگر از پاتایا کمی به سمت جنوب بروید به این ساحل زیبا می رسید. این ساحل 6 کیلومتری شنی، یک بهشت زیبا می باشد که اگرچه بزرگ است ولی شلوغ نیست. ساحل جومتین می تواند برای استراحت و تجدید قوا یک مکان آرامش بخش باشد. در این ساحل همچنین می توانید ورزش های آبی و فعالیت های زیادی را تجربه کنید. این ورزش ها شامل جت اسکی، پاراسیلینگ و موج سواری می گردد. تعداد زیادی رستوران هم در امتداد این ساحل وجود دارند که غذاهای دریایی و تایلندی سرو می نمایند.

پناهگاه حقیقت یا خانه مقدس حقیقت (Sanctuary of Truth) پاتایا

خانه مقدس یا پناهگاه حقیقت یک بنای چوبی بزرگ است که به شکل معبد ساخته شده است و از برترین جاذبه های دیدنی پاتایا به حساب می آید. این خانه مقدس، طوری ساخته شده است که در برابر باد، نور آفتاب و ساحل دریا مقاوم باشد. پناهگاه حقیقت در شمال پاتایا و در کنار دریا واقع شده است و بلندترین نقطه آن حدود 105 متر ارتفاع دارد. این مکان، مهمترین پاتوق کیک بوکسینگ تایلندی، نمایش های فرهنگی و فیل سواری می باشد.

مینی سیام پاتایا

مینی سیام یکی دیگر از جاذبه های تفریحی پاتایا است که در جواب لگولند دبی ساخته شده است. مینی سیام در واقع نمایشگاهی از کپی برخی از معروف ترین سازه های دنیا می باشد که شامل مجسمه آزادی، Arc de Triomph، یادبود پیروزی بانکوک و خیلی از جاهای دیگر مثل برج پیزا می باشد. مینی سیام پاتایا یک مجموعه مینیاتوری است که بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان، سومین مجموعه در این حوزه است. در مینی سیام پاتایا بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی دنیا در مقیاس 1:25 قرار دارند. در مینی سیام فرصت برای تفریح و بازی بچه ها در مکان های برجسته و معروف دنیا وجود دارد. به دلیل محبوبیت تور مینی سیام، زمان آن محدود است و بهتر است تور مینی سیام را از یک روز قبل رزو کنید.

بازار شناور پاتایا

این بازار شناور تنها بازار پاتایا در نوع خود می باشد. در بازار شناور پاتایا تاجران، کشاورزان، و ماهی گیران روی قایق هایی که در آب شناورند انواع مختلفی از محصولات تازه، گل ها و خیلی از محصولات دیگر (اکثرا میوه و سبزی) را عرضه می نمایند. تعداد زیادی فروشگاه و رستوران هم در امتداد بازار شناور قرار دارند. همراه با تور می توانید از بازار شناور پاتایا که از جاذبه های اصلی گردشگری پاتایا می باشد دیدن نمایید و همینطور برای خرید سوغاتی توقف نمایید. برای پایین آوردن قیمت هم می توانید چانه بزنید.

دنیای زیر آب (آکواریوم) پاتایا

اولین آکواریوم مدرن تایلند را در پاتایا می توانید ببینید که در آن انواع بسیار زیادی از ماهی های گرمسیری و استوایی ساکن هستند. در این آکواریوم بیش از 200 گونه از موجودات دریایی نظیر کوسه، سفره ماهی، سمور آبی و لاک پشت وجود دارند. بازدید نمایندگان می توانند در اینجا با کوسه ها و ماهی های پهن شنا نمایند به ماهی ها غذا بدهند و نمایش آنها را تماشا نمایند. بیشتر کارهایی که اینجا انجام می دهید از قبل برنامه ریزی می شوند، بنابراین قبل از بازدید با دفتر آکواریوم هماهنگ کنید.

پارک پاتایا

پارک پاتایا یکی از جاذبه های تفریحی و پرطرفدار در پاتایا است که می توانید آنرا در زیر سایه برج نمادین 240 متری پیدا کنید. پارک پاتایا با سه منطقه مجزای تفریح و سرگرمی، مکانی مناسب برای خانواده هاست. در این پارک می توانید شام را با تماشای منظره ای 360 درجه از شهر در یکی از سه رستوران بالای برج صرف کنید. بچه ها می توانند از انواع سواری ها در پارک یا انواع بازی های آبی مثل گرداب و سرسره در پارک آبی لذت برند. یک ساحل خصوصی هم دقیقا چند قدم آن طرف تر از پارک وجود دارد.

خیابان واکینگ استریت پاتایا

واکینگ استریت توریستی ترین منطقه در پاتایا می باشد. واکینگ استریت خیابان نیم کیلومتری است که با جذابیت هایی که دارد، توریست ها را بعد از ورود به پاتایا به سمت خود می کشد. خیابان واکینگ استریت پر از کلوب های شبانه است و عبور و مرور وسایل نقلیه در آن (در هنگام شب) ممنوع می باشد. واکینگ استریت هر روز هفته از ساعت 6 عصر به بعد به روی توریست ها باز است. برای خرید سوغاتی هم می توانید به بازار واکینگ استریت بروید و چیزی را به عنوان یادگاری از سفر به پاتایا با خود به خانه ببرید.

کوه بودا پاتایا

کوه بودا پاتایا دقیقا در جنوب پاتایا واقع شده است و یکی از دیدنی ترین جاذبه های پاتایا می باشد. کوه بودا پاتایا در واقع تصویری حک شده از بودا بر روی کوه است که بصورت چهار زانو نشسته است. این تصویر دارای 109 متر ارتفاع و 70 متر عرض می باشد. کوه بودا پاتایا گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

باغ گیاه شناسی استوایی نانگ نوچ پاتایا

از دیگر جاذبه های دیدنی پاتایا، باغ گیاه شناسی استوایی نانگ نوچ می باشد. این باغ یک پارک به مساحت 2.4 کیلومتر مربع واقع شده است. کل باغ نونگ نوچ هم به شکل یک تم پارک با بخش های عجیب و جالب متفاوت مثل باغ استون هنج، باغ فرانسوی قرن هفدهمی و خیلی از چیزهای دیگر طراحی شده است. تعدادی گلخانه ارکیده و انواعی از گل های مناطق استوایی هم در این باغ به نمایش گذاشته شده اند. همه این چیزها باغ نونگ نوچ را به یک جای ایده آل برای قدم زدن و دور شدن از جمعیت و شلوغی شهر تبدیل نموده اند. این باغ به عنوان یک باغ گیاه شناسی بین المللی به رسمیت شناخته می گردد و چندین مرتبه به خاطر طراحی و چشم انداز بینظیرش برنده جایزه شده است.

جزیره مرجان پاتایا

جزیره مرجان پاتایا مکانی زیبا و دلپذیر با سواحلی زیبا و آب های دارای مرجان های بینظیر می باشد. جزیره مرجان در فاصله حدودا 7 کیلومتری از پاتایا قرار گرفته است. این جزیره، سواحلی با شن های سفید رنگ دارد که بصورت روزانه، لنج ها صبح ها (پس از طی مسیری حدودا 45 دقیقه ای) به سمت آن می روند و غروب ها بر می گردند. با قایق های کف شیشه ای که در این جزیره وجود دارند، می توان مرجان های موجود در آب را تماشا کرد که البته بسیار در بین توریست ها استقبال می گردد. تور بازدید از جزیره مرجان که معمولا بصورت یکروزه کامل می باشد، تجربه هیجان انگیز و البته لذت بخش در پاتایا می باشد.

مجتمع تجاری میومسا پاتایا

میموسا یک مجتمع تفریحی و تجاری جذاب در پاتایا می باشد که به سبک شهرهای اروپایی ساخته شده است. این مجتمع در خیابان سوخومویت پاتایا واقع شده است. میموسا که به آن شهر عشق هم می گویند با الهام از شهر فرانسوی Colmar و ساختمان هایی با معماری دوره رنسانس ساخته شده است. در این ساختمان ها بیش از 300 فروشگاه که سوغاتی، لباس، جواهرات، و صنایع دستی تایلندی می فروشند و تعدادی رستوران قرار دارند. میموسا یک آبنمای موزیکال زیبا هم دارد که محور اصلی 45 دقیقه نمایش صحنه ای می باشد. در میموسا چند گزینه برای تفریح و سواری در پارک تفریحی Fun Land هم وجود دارد که حتما برای شما هیجان انگیز اند. اغلب خانواده ها هم میموسا را به خاطر محیط مناسب اش، برای تفریح خود و بچه هاشان انتخاب می نمایند.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 776

به "برترین جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند ، معرفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های گردشگری پاتایا تایلند ، معرفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید