علاقه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای همکاری در خزر

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، سازمان امنیت و همکاری اروپا با طرح توسعه بنادر سبز و همکاری در منطقه دریای خزر خواستار شرکت در پروژه های جدید ترکمنستان است.

علاقه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای همکاری در خزر

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از وستنیک قفقاز، در اواخر ماه اکتبر، میزگردی برای کارشناسان در عشق آباد و یک سمینار فنی با این موضوع در بندر بین المللی ترکمنباشی برگزار گردید. همان طور که نشریه سازمان امنیت و همکاری اروپا در مقاله ای تحت عنوان: OSCE با شروع فعالیت در ترکمنستان، توسعه بنادر سبز و همکاری در منطقه دریای خزر را ارتقاء می بخشد آمده است، این نشست یک سری اقدامات را به خاتمه رساند که اولین آنها در ابتدای سال در جمهوری آذربایجان و قزاقستان به عنوان بخشی از پروژه سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSBE) تحت عنوان ارتقاء بنادر سبز و تعامل در منطقه خزر برگزار گردیده بود.

گفته می گردد هدف این پروژه تقویت روابط و تجارت بین بنادر خزری این کشورها است. نشست های عشق آباد و ترکمنباشی مورد توجه مقامات دولتی و جامعه سرمایه گذاران بین المللی نهاده شد. نمایندگان وزارت صنعت و ارتباطات، وزارت تجارت و روابط اقتصادی خارجی، وزارت نیرو، مقامات بندری و گمرک و همچنین شرکت های لجستیک به همراه کارشناسان سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص مراحل اصلی این پروژه مصاحبه کردند، همچنین احتیاجهای ترکمنستان برای یاری های فنی و مهمترین مزایای رویکرد مشترک در زمینه دیجیتالی شدن و محوطه سازی بنادر جداگانه در خزر را تعیین کردند.

این پروژه مکانیزم مؤثری برای گسترش همکاری های اقتصادی بین آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان ارائه می دهد. این امر به تبدیل هرچه بیشتر دریای خزر به یک مرکز لجستیکی و تجارت منطقه ای یاری نموده، که ثبات و امنیت در منطقه و همچنین رفاه اقتصادی مردم را تضمین خواهد نمود.

دیگو اونگارو، سفیر ایتالیا در ترکمنستان گفت: ما بسیار خوشحالیم که از این پروژه مهم پشتیبانی می کنیم، که باعث بهبود همکاری های اقتصادی بین جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان، یاری به کاهش انتشار کربن حاصل از حمل ونقل و همچنین یاری به همکاری پایدار خواهد شد.

نایتارت هوفر ویسینگ سفیر آلمان در ترکمنستان گفت: در دنیای کنونی، فرصت های تعامل بسیار مهم هستند و باید آنها را بین کشورهای آسیای مرکزی بیشتر توسعه داد. آلمان مفتخر است که از این پروژه سازمان امنیت و همکاری اروپا پشتیبانی می نماید.

ایوانا مارکوویچ بوشکوویچ، معاون رئیس مرکز امنیت و همکاری اروپا در عشق آباد گفت: ترکمنستان در مصاحبهها و ابتکارات سیاسی بین المللی و منطقه ای موجود با هدف گسترش همکاری های اقتصادی نقش فعالی دارد. این پروژه انگیزه ای را به فعالیت های این مرکز در ترویج ابزارهای تسهیل تجارت، حمل ونقل و دیجیتالی سازی و همچنین توسعه پتانسیل ترانزیت کشورهای ذی نفع خواهد داد.

دانیل کروز، مسئول ارشد برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا، شرح داد که وابستگی رو به رشد بین کشورهای منطقه به یک رویکرد یکپارچه در زیرساخت های انرژی، تبادل داده دیجیتال و حمل ونقل احتیاج دارد. وی اعلام نمود: چنین رویکردی برای در نظر دریافت تجارت رو به رشد سریع بین آسیا و اروپا برای اطمینان از تعامل پایدار، لازم است.

نشست های ترکمنستان ادامه فعالیت هایی بود که در ژوئن 2019 در آذربایجان و در اکتبر در قزاقستان شروع شده بود. این پروژه با پشتیبانی اقتصادی آلمان، ایتالیا، ایسلند و آذربایجان اجرا می گردد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 802

به "علاقه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای همکاری در خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای همکاری در خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید