ضرورت ایجاد ژئوپارک فرهنگ و هنر ماکو در جوار رودخانه زنگمار

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته صنایع دستی برنامه تجلیل و تقدیر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در محل کارگاه چیلینگری در پارک شادی ماکو در تاریخ 27 خرداد 1400 برگزار گردید.

ضرورت ایجاد ژئوپارک فرهنگ و هنر ماکو در جوار رودخانه زنگمار

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو در این مراسم با اشاره به حمایت همه جانبه از هنرمندان صنایع دستی منطقه اظهار کرد: با ایجاد ژئوپارک فرهنگ و هنر ماکو هنرمندان منطقه آزاد یک فضای پاک و صمیمی می توانند بدون واسطه فرآورده های هنری خویش را به گردشگران عرضه نمایند.

مهدی خلف خانی اضافه کرد: در این راستا در آینده نزدیک اداره کل یا معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سازمان منطقه آزاد ماکو راه اندازی می گردد که برنامه های مدون آن در حال پیگیری و رایزنی است.

او ادامه داد: منطقه آزاد ماکو در حوزه صنایع دستی حرف زیادی برای گرفتن دارد که برای معرفی این رشته ها احتیاج است که حمایت های مادی و معنوی از هنرمندان این رشته ها انجام گردد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی هم در این مراسم اسم کرد: هنرمندان استان با توجه به توانایی و استعدادی که دارند هر ساله در جشنواره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی خوش می درخشند.

افسانه رنجبر توضیح داد: در سال گذشته با وجود شیوع کرونا سعی شد تا برنامه های مختلف صنایع دستی اعم از آموزش علاقه مندان، تجهیز کارگاه ها، اهدای مجوز و تسهیلات به روال سابق ادامه داشته باشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1980

به "ضرورت ایجاد ژئوپارک فرهنگ و هنر ماکو در جوار رودخانه زنگمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد ژئوپارک فرهنگ و هنر ماکو در جوار رودخانه زنگمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید