شرایط خوابگاه های دانشجویی در روسیه

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، برای دانشجویانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند گزینه های اسکان و اقامت متنوعی وجود دارد که می توان به خوابگاه دانشجویی، اجاره آپارتمان و زندگی با خانواده میزبان اشاره نمود. خیلی مهم است که بتوانید با توجه به توان اقتصادی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شرایط خوابگاه های دانشجویی در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

خوابگاه دانشجویی در دانشگاه های روسیه

برای دانشجویان خارجی و غیر بومی آن شهر، بهترین گزینه ممکن خوابگاه دانشجویی است. این خوابگاه ها معمولا در داخل دانشگاه و یا در فاصله نزدیکی از آن قرار دارند. تعداد افراد داخل هر اتاق در خوابگاه معمولا بین 2 تا 4 نفر است. معمولا در یک اتاق خوابگاهی امکاناتی از قبیل میز، صندلی، کمد، قفسه کتاب، تخت خواب، اینترنت و چراغ خواب یافت می گردد. خوابگاه دانشجویی معمولا به آشپزخانه های مشترک، باشگاه، مکان های تفریحی، بوفه و رخت شورخانه مجهز هستند. در این خوابگا ها رختکن و صندلی های مخصوص دوچرخه نیز وجود دارد. نیروهای امنیتی دانشگاه همواره در محوطه خوابگاه ها در حال اجرا وظیفه هستند.

قوانین خوابگاه های روسیه

دانشجویانی که داخل خوابگاه زندگی می نمایند باید از یک سری از قوانین پیروی نمایند. عدم تخریب وسایل و تجهیزات، تمیز نگه داشتن اتاق محل سکونت، عدم ایجاد سر و صدای بلند (مثل صدای موزیک، تلویزیون و غیره)، اطلاع دادن به سرپرست خوابگاه در صورت غایب شدن یه نفر به مدت طولانی، چند مورد قابل توجه از این قوانین هستند.

هزینه خوابگاه دانشجویی در روسیه

شهریه اسکان خوابگاه توسط دانشگاه مشخص می گردد. این عدد ممکن است از 500 تا 5 هزرا روبل تغییر کند که به دانشگاه و شهر محل آن بستگی دارد ولی با این وجود ارزانترین گزینه برای اقامت محسوب می گردد. پرداخت اسکان خوابگاه ها ممکن است در هر ماه و یا آخر هر ترم تحصیلی صورت پذیرد. حتی برخی اوقات شما می توانید هزینه خوابگاه برای یک سال تحصیلی را از قبل پرداخت کنید. در این حالت برخی از دانشگاه ها به شما تخفیف هم خواهند داد.

اجاره خانه دانشجویی در روسیه

اگر دانشگاه محل تحصیلتان خوابگاه نداشته باشد و یا به هر دلیل مایل به استفاده از خوابگاه نباشید، توصیه ما به شما استفاده از آپارتمان اجاره ای است. اصولاً آپارتمان اجاره ای گرانتر از خوابگاه خواهد بود ولی شما می توانید احساس راحتی بیشتری در آنجا داشته باشید و محل آپارتمان را طبق سلیقه خود انتخاب کنید.

مسکو و سن پترزبورگ بخاطر داشتن آپارتمان های گران قیمت معروف هستند. هر چه قدر یک شهر کوچکتر باشد و از شهرهای عظیم دورتر باشد، اجاره ها در آنجا پایین تر خواهد بود. مثلاً در سال 2019 در مسکو یک اتاق با آشپزخانه و سرویس و تخت در کنار هم اجاره ای در حدود 30 تا 35 روبل در ماه (461 الی53 دلار) در یک ماه داشت که به محل و امکانات آن نیز بستگی دارد و اجاره یک اتاق بدون امکانات 15 الی 20 روبل (230 الی 307 دلار) در ماه بود. همین شرایط در شهر نووسیبیریسک حدوداً 50% ارزانتر خواهد بود.

برخی از دانشگاه ها به دانشجویان خود یاری می نمایند تا خانواده ای میزبان برای اقامت فرد دانشجو پیدا نمایند. پس اول از نماینده دانشگاه خود بپرسید که چنین امکانی را برای شما فراهم می نمایند یا نه. این امر کار شما در پیدا کردن بهترین گزینه برای اسکان را سریعتر خواهد نمود

منبع: سفیرساعی
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 1259

به "شرایط خوابگاه های دانشجویی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خوابگاه های دانشجویی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید