معرفی شهر پنانگ برای سفر

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، شهر پنانگ (Penang) یکی از زیباترین شهرهای کشور مالزی به شمار می‎رود. جرج تاون مرکز این شهر بوده و پر از بناهای تاریخی و سوابق فرهنگی می‌باشد. برای آشنایی با تاریخچه، فرهنگ و آب و هوای پنانگا این مقاله را تا آخر بخوانید.

معرفی شهر پنانگ برای سفر

خط ساحلی شمالی پنانگ با شنهایی طلایی و آبی درخشان یک مکان شناخته شده برای گردشکران تور پنانگ است. سواحل ماسه‌ای طلایی، نخل‌های لاغر و بلند، جنگل‌های استوایی، حیوانات، پرنده‌ها و میوه‌های عجیب، همه و همه در کنار هتل‌های پنانگ قرار دارند.

اولین کشتی اروپاییان در سال 1592 میلادی به این جزیره راه یافتند. این کشتی هرگز به مبدأ سفر خود بازنگشت و در دریا غرق شد. در سده هفدهم میلادی که توجه اروپاییان به شرق آسیا افزایش یافت، جزیره پنانگ به عنوان بندر و پایگاه مورد توجه انگلیسیها واقع شد و آنها در 1785 تقریباً غیر مسکونی و بخشی از سرزمین کداح بود، از سلطان کداح اجاره نمودند. در 1786 فراسیس لایت از مأموران کمپانی هند شرقی اقامتگاهی را در این جزیره پایه‌ریزی نمود و نام آن را به افتخار جرج سوم پادشاه انگلستان جرج تاون نهاد.

اگر کسی به شهر پنانگ سفر کند، بیشتر احساس می کند که به چین سفر کرده تا به کشور مالزی چون این شهر در سده چهارم متعلق به کشور چین بوده. در پنانگ، نباید نگران پیداکردن غذای خوب باشید، چون‌ اصالت آشپزی و تنوع آن شناخته شده است.  ممکن است رستوران خیلی کوچکی در یک کوچه دور افتاده به چشم شما بخورد که توسط افراد محلی اداره می‌گردد، اما همین رستوران کوچک و بی نام و نشان، بهترین غذاهای مالزی را سرو نماید.

آب و هوای پنانگ تقریباً تمام سال گرم و مرطوب بوده و همراه با باران‌هایی کوناه است و بعضی روزهای زمستان، یک روز کامل باران می‌بارد.

انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 331

به "معرفی شهر پنانگ برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر پنانگ برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید