قیمت ترکیه: روسیه برای ترکیه نیروگاه اتمی می سازد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، فارس نوشت: دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز آدینه گفت، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رهبران روسیه و ترکیه در ملاقات خود در سوچی که اخیرا برگزار گردید درباره امکان ساخت دو نیروگاه اتمی در خاک ترکیه با یاری مسکو رایزنی و گفتگو نموده اند.

قیمت ترکیه: روسیه برای ترکیه نیروگاه اتمی می سازد

بهترین تجربه سفر را با قیمت ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

براساس گزارش خبرگزرای تاس، پسکوف گفت: در حقیقت درباره این مساله بحث و رایزنی شد.

سخنگوی کرملین افزود، رهبران روسیه و ترکیه درباره توسعه شاخه نوی از اقتصاد در ترکیه رایزنی کردند. و ساخت دو نیروگاه برق نو در مکانهایی که ترکیه برای آن در نظر گرفته است مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

پوتین و اردوغان روز چهارشنبه در سوچی در روسیه ملاقات کردند. این ملاقات حدود 3 ساعت به طول انجامید و در آن طیف وسیعی از موضوعات مختلف از جمله روابط دوجانبه، مسائل بین المللی و مساله انرژی مطرح شد.

لازم به ذکر است ترکیه و روسیه در سال 2010 نخستین توافقنامه احداث نیروگاه مرسین- آق قویو را امضا کردند که براساس آن روس ها باید حداکثر تا سال 2023، نیروگاه مذکور را با چهار رآکتور اتمی و ظرفیت فراوری 4 هزار و 800 مگاوات برق آماده بهره برداری نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2073

به "قیمت ترکیه: روسیه برای ترکیه نیروگاه اتمی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ترکیه: روسیه برای ترکیه نیروگاه اتمی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید