رشد مالی هلند ضعیف باقی ماند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اقتصاد هلند در سه ماهه نخست سال جاری تنها 0.5 درصد رشد کرد.

رشد مالی هلند ضعیف باقی ماند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تایمز هلند، مرکز آمار هلند در گزارش جدید خود گفت اقتصاد این کشور با حفظ نرخ رشد سه ماهه پایانی سال 2018 و ثبت رشد 0.5 درصدی به کار خود در فصل نخست امسال انتها داده است. طبق اعلام این مرکز رشد مالی در دوازده ماه منتهی به مارس معادل 1.7 درصد بوده است.

به گفته مرکز آمار هلند، بار اصلی رشد مالی بر روی مخارج مصرفی و سرمایه ای بوده است. در این مدت سرمایه گذاری ها در مسکن و همچنین زیرساخت ها 4.5 درصد افزایش داشته است. برای بیستمین فصل متوالی مخارج مصرفی خانوارهای هلندی افزایشی بوده است. بیشترین مخارج خانوارها مربوط به لوازم منزل، برق و خدمات بوده است.

متوسط نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی هلند در سال های 1989 تا 2018 به طور متوسط 2.23 درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد مربوط به سه ماهه چهارم سال 1999 با رشد 6.1 درصدی و کمترین رشد نیز رشد منفی 4.9 درصدی سه ماهه دوم سال 2009 بوده است.

هلند ششمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو و یکی از قطب های حمل و نقل اروپا است. اقتصاد این کشور وابستگی شدیدی به تجارت خارجی دارد و صادرات معادل 83 درصد فراوری ناخالص داخلی و واردات معادل 72 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 464

به "رشد مالی هلند ضعیف باقی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی هلند ضعیف باقی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید