رابرت داونی جونیور بازیگر نقش دکتر دووم در دنیای سینمایی مارول شد!

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، در اقدامی شوکه کننده و غیرمنتظره، مارول رسما خاطرنشان کرد که رابرت داونی جونیور، بازیگر محبوب مرد آهنی، به دنیای سینمایی مارول بازخواهد گشت و این بار نقش ابرشرور اصلی مجموعه، دکتر دووم را بازی می نماید. پس از اخراج جاناتان میجرز و عدم استقبال هواداران از کانگ فاتح، شایعاتی از بازگشت دکتر دووم شنیده شده بود اما حالا دیگر با اطمینان باید گفت که کانگ فاتح کنار گذاشته شده است و جای خود را به یکی از بزرگترین شرورهای تاریخ مارول می دهد.

رابرت داونی جونیور بازیگر نقش دکتر دووم در دنیای سینمایی مارول شد!

استودیوی مارول، این خبر را در جریان کامیک-کان سن دیگو 2024 گفت؛ نکته جالب این است که خود رابرت داونی جونیور با لباس دکتر دووم روی صحنه حاضر شد و سپس با برداشتن ماسک خود، هواداران را غافل گیر کرد. مارول بعلاوه گفت که نام فیلم از انتقام جویان: سلسله کانگ (Avengers: Doomsday) به انتقام جویان: دومزدی (Avengers: Doomsday) تغییر پیدا نموده است.

آیا کنار گذاشتن کانگ فاتح و معرفی دکتر دووم تصمیم درستی است؟

از دو جهت بله. یک، بدون احتساب سکانس های پس از تیتراژ، ما تا به امروز با دو واریانت شرور کانگ فاتح دیدار نموده ایم و می دانیم که یکی از آن ها قطعا کشته شده (او که باقی می ماند در فصل اول لوکی) و دیگری هم احتمالا مُرده است (کانگِ شیدایی کوانتومی). و می توان ادعا کرد که هیچ کدام از آن ها هم بر این دنیا سینمایی تاثیر خاصی نگذاشته اند؛ به ویژه کانگِ مرد مورچه ای که چندان تهدیدآمیز نبود، از قلم نیاندازید که او از ارتش مورچه ها باخت!

دو، از یاد نبریم که بیشتر داستان های مولتی ورسِ کمیک های مارول نیز بدون حضور کانگ فاتح پیش رفته اند، از جمله جنگ های پنهان. جنگ های پنهان در حقیقت نام دو رویداد کمیکی بزرگ است که اولی سال 1984 الی 1985 منتشر شد و دومی در سال 2015 الی 2016. در نسخه دهه 80 میلادی، یک موجود قادر مطلق به نام بیاندر، تصمیم می گیرد که ابرقهرمانان و شرورهای بزرگ کره زمین را در سیاره ای به نام بتل ورلد گرفتار و آن ها را مجبور به مبارزه با یکدیگر کند.

اما در نسخه 2015، بیاندر با موجوداتی فضایی به نام بیاندرها جایگزین می گردد که باعث و بانی برخورد دنیا های مختلف هستند و همه چیز را به آشوب می کشانند. این رویکرد هوشمندانه بود زیرا به مارول اجازه داد تا خطوط داستانی 616 و آلتیمیت را تلفیق کند. اینگونه بود که مایلز مورالز و پیتر پارکر هر دو مرد عنکبوتی شدند، و احتمالا اینگونه است که مردان ایکس و چهار شگفت انگیز هم به دنیای سینمایی مارول قدم می گذارند. در هر دو قصه جنگ های پنهان، دکتر دووم نیز نقش مهمی را ایفا می نماید زیرا قدرتِ بیاندر/بیاندرها را به سرقت می برد. بنابراین، پس از اتفاقاتی که برای دنیای سینمایی مارول رخ داد، دکتر دووم برترین گزینه برای تغییر شرایط و بعلاوه هیجان زده کردن مخاطبان خواهد بود.

اما چرا رابرت داونی جونیور برای نقش دکتر دووم انتخاب شد؟

پس از شکست ایده کانگ فاتح، تنها راه بازگرداندن این دنیای سینمایی به مسیر اصلی، این بود که رویداد بزرگتری خلق گردد، و دکتر دووم قطعا توجهات را بار دیگر به سوی مارول جلب می نماید. با این حال، انتخاب رابرت داونی جونیور را باید تا حدودی سوال برانگیز بدانیم. او برای مدتی طولانی، نقش مرد آهنی را در این دنیا برعهده داشته است و همه او را با این ابرقهرمان می شناسند. به همین دلیل، اگرچه هواداران برای بازگشت او هیجان زده هستند اما احتمالا ترجیح می دادند تا یک بازیگر بزرگ دیگر برای نقش دکتر دووم انتخاب گردد.

جالب است بدانید که داونی جونیور برای بازی در نقش دکتر دووم در فیلم های چهار شگفت انگیز دهه 2000 تست بازیگری داده بود. و اینکه او را در نقش یک شرور ترسناک ببینیم هم اتفاق خوبی است. او که سال گذشته جایزه اسکار را به خانه برد و با توجه به محبوبیت دنیای اش، شاید همان نیروی محرکی باشد که مارول در حال حاضر احتیاج دارد. اما مارول چگونه می تواند شرح دهد که بازیگر نقش تونی استارک، نقش دکتر دووم را بازی می نماید؟ یک گزینه این است که چهره اصلی او را به کلی نشان ندهند، اما راه آسان تر این خواهد بود که بگویند او از یک دنیا دیگر آمده است. با توجه به اینکه نسخه نو چهار شگفت انگیز هم در راه است، احتمالا توجیه ورود ناگهانی دکتر دووم به دنیای سینمایی مارول چندان سخت نخواهد بود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مرداد 1403 بروزرسانی: 7 مرداد 1403 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 2577

به "رابرت داونی جونیور بازیگر نقش دکتر دووم در دنیای سینمایی مارول شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابرت داونی جونیور بازیگر نقش دکتر دووم در دنیای سینمایی مارول شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید