دکتر مونسان: تشکل ها، بخش خصوصی و فعالان گردشگری در تصمیم گیری ها ورود پیدا نمایند

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، اولین جلسه شورای سیاست گذاری گردشگری، با حضور مجامع و تشکل های حرفه ای گردشگری و به ریاست دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عصر امروز شنبه 19 مرداد 98، برگزار گردید.

دکتر مونسان: تشکل ها، بخش خصوصی و فعالان گردشگری در تصمیم گیری ها ورود پیدا نمایند

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این نشست که معاون گردشگری کشور، مدیران کل این معاونت و رؤسا و مدیران مجامع و تشکل های حرفه ای گردشگری و فعالان برتر این حوزه حضور داشتند، مهم ترین موضوعات مرتبط با صنعت گردشگری و راهکارهای رونق این صنعت در حضور دکتر مونسان مورد آنالیز نهاده شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و ضرورت رونق هرچه بیشتر این صنعت گفت: گردشگری صنعتی است که در ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری نقش مهمی را ایفا می نماید؛ از این رو باید بتوانیم با یک سیاست گذاری معین و اتخاذ تدابیر روشن و مطمئن به رونق هرچه بیشتر این صنعت یاری کنیم.

او با اشاره به اهمیت تقویت هماهنگی ها بین تشکل ها و مجامع حرفه ای گردشگری اضافه نمود: هدف از برگزاری این نشست، این است که تشکل ها، بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری در تصمیم گیری های صنعت حوزه گردشگری ورود پیدا نمایند.

دکتر مونسان اضافه نمود: ضمن این که هماهنگی های لازم در بین تشکل ها و فعالان حوزه گردشگری ایجاد گردد تا اگر تصمیمی در این خصوص اتخاذ می گردد از هماهنگی بین تشکل ها برخوردار باشد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت هم فکری و هماهنگی در حوزه های مختلف از جمله حوزه مهم گردشگری یادآور شد: با تشکیل شورای سیاست گذاری گردشگری، قصد داریم تشکل و جمعی را ایجاد کنیم تا تصمیمات مهم حوزه گردشگری در این تشکل جمع بندی و اجرایی گردد.

او اضافه نمود: در همین نشست که نشست اول به حساب می آید، دبیرخانه تشکل نیز ایجاد می گردد و در آینده نیز کارگروه هایی تشکیل خواهد شد و با ایجاد دبیرخانه، موضوعات معین و مسائل به صورت دسته بندی از جلسات بعدی آنالیز خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به موضوع رونق گردشگری در کشور در سال های گذشته اشاره نمود و اضافه نمود: خوشبختانه استانداران نگاهشان به گردشگری نگاه ویژه ای است. طراز گردشگری در کشور افزایش یافته است و خوشبختانه نگاه ها به گردشگری جدی شده است.

او خاطر نشان کرد: باید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و با یاری هم و با توجه به ظرفیت هایی که در تشکل ها و فعالان حوزه گردشگری وجود دارد هرچه بیشتر به رونق گردشگری در کشور یاری کنیم.

در این نشست همچنین ولی تیموری معاون گردشگری کشور، مدیران مجامع و تشکل های حرفه ای گردشگری و فعالان برتر این صنعت به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

در خاتمه این نشست، سیدجواد موسوی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 560

به "دکتر مونسان: تشکل ها، بخش خصوصی و فعالان گردشگری در تصمیم گیری ها ورود پیدا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر مونسان: تشکل ها، بخش خصوصی و فعالان گردشگری در تصمیم گیری ها ورود پیدا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید