دستگاه ضربه ثقلی در دانشگاه آزاد کرمانشاه طراحی و ساخته شد

به گزارش مجله سفرنامه مالزی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرمانشاه از ساخت سومین دستگاه بهینه سازی شده ضربه ثقلی در این دانشگاه اطلاع داد.

دستگاه ضربه ثقلی در دانشگاه آزاد کرمانشاه طراحی و ساخته شد

از وبلاگ کشتی گیران دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، افشین زین الدینی، عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: دستگاه ضربه­ ثقلی دستگاهی بسیار کاربردی و مهم در صنایع مختلف کشور و دنیا است که متأسفانه تا کنون فقط دو نمونه از آن در کشور و در دانشگاه های امیر کبیر و علم و صنعت ساخته شده و با یاری سه نفر از دانشجویان ارشد و کارشناسی گروه مکانیک پیروز به ساخت این دستگاه شده ایم.

زین الدینی در ادامه با تأکید بر اهمیت ساخت این دستگاه در کشور اضافه کرد: کاربرد این دستگاه محاسبه مقدار انرژی ضربه مواد مختلف همچون کامپوزیت ها، سرامیک، فلزات و مواد دیگر است که در صنایع مختلف و استراتژیک مثل هواپیما سازی، خودرو سازی، ساخت موشک و سلاح، کشتی سازی، فراوری آهن، فولاد و لوله های مختلف بسیار حائز اهمیت است.

عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد کرمانشاه ادامه داد: این دستگاه میزان جذب انرژی و مقاومت در مقابل ضربه را محاسبه می نماید و سومین دستگاه در نوع خود است که در ایران فراوری شده است با این تذکر که دستگاه جدید بهینه سازی شده و کاملاً مکانیکی و متصل به رایانه و نرم افزار خاص است که صفر تا صد برنامه نویسی و ساخت سخت افزاری آن در کارگاه های واحد کرمانشاه صورت گرفته است.

وی بر لزوم فراوری انبوه این دستگاه در کشور تأکید کرد و یادآور شد: اگر به هر دلیل دو دستگاه موجود در دانشگاه های امیرکبیر و علم و صنعت خراب شوند ناچار به استفاده از نمونه های خارجی با هزینه بری بالای ارزی هستیم؛ اما نمونه بهینه سازی شده جدید در واحد کرمانشاه علاوه بر برطرف این احتیاج به راحتی می تواند به فراوری انبوه رسیده و جوابگوی صنایع مختلف کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malayro.ir شناسه مطلب: 944

به "دستگاه ضربه ثقلی در دانشگاه آزاد کرمانشاه طراحی و ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ضربه ثقلی در دانشگاه آزاد کرمانشاه طراحی و ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید